کد خبر: ۶۹۱۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

هند امسال سریع‌ترین رشد اقتصادی را ثبت خواهد کرد

گلوبال دیتا اعلام کرد طی سال جاری هند پس از 2 سال با پشت‌سر گذاشتن چین سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان را به نام خود ثبت خواهد کرد.
هند امسال سریع‌ترین رشد اقتصادی را ثبت خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مؤسسه گلوبال دیتا اعلام کرد که هند سال 2021 راحت توانست با پشت‌سر گذاشتن چین و پس از 2 سال به کشور با بیشترین رشد اقتصادی در جهان بدل شود.

این مؤسسه انگلیسی گفته که در حالیکه اقتصاد هند سال گذشته را در رکود به سر برد اما برای سال 2021 رشد سریع‌ 9.7 درصدی را به ثبت خواهند رساند که بیشترین رشد در میان کشورهای جهان خواهد بود. البته رشد اقتصادی چین هم 8.6 درصد پیش‌بینی شده است.

از جمله مهم‌ترین دلایل رشد اقتصادی بالای هند افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در این کشور طی ماه‌های گذشته در کنار اجرای دسته کمک اقتصادی 266 میلیارد دلاری است که دولت دهلی‌نو با هدف مقابله با تبعات اقتصادی شیوع کرونا آن را در ماه «می» اجرایی کرد.

از طرف دیگر کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در هند و افزایش مصرف در این کشور از دیگر نشانه‌های روند قوی بهبود در این کشور است.

به گفته مؤسسه گلوبال دیتا، روند واکسیانسیون گسترده در هند باعث خواهد شد بخش‌های اقتصادی کشور که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند شاهد بهبود اوضاع باشند.

گارگی رائو، کارشناس گلوبال دیتا می‌گوید: کاهش محدودیت‌های کرونایی و اجرای بسته سنگین کمک اقتصادی از سوی دولت باعث بهبود شاخص خرید مدیران،‌ تولید و خدمات از آگوست سال گذشته تاکنون شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین