کد خبر: ۶۹۱۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

نگرانی‌هایی درباره احیای طرح بایدن درباره تجزیه عراق وجود دارد

تحلیلگر سیاسی عراق می‌گوید که نگرانی‌هایی درباره احیای طرح «جو بایدن» رئیس‌ جمهور جدید آمریکا درباره تجزیه عراق وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

«فراس العامری» تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به نگرانی‌ها از احیای طرح جو بایدن درباره تجزیه عراق، گفت که این طرح صدمات زیادی به عراق و منطقه وارد می‌کند.

العامری در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که حضور آمریکا در عراق فراتر از روابط دیپلماتیک است و تبدیل سفارت آمریکا به پادگانی بزرگ در قلب بغداد گواه این امر است.

نگرانی‌هایی درباره احیای طرح بایدن درباره تجزیه عراق وجود دارد

وی افزود که سیاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا خسارت‌های زیادی به عراق وارد کرد که نخستین مورد آن پایان دادن به توافقات با چین بود حال آنکه عراق به این توافقات امید زیادی داشت.

این تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که پس از روی کار آمدن جو بایدن اکنون نگرانی از احیای طرح او درباره تجزیه عراق وجود دارد حال آنکه تجزیه عراق خسارت‌های زیادی به عراق و منطقه وارد خواهد کرد.

او تأکید کرد که پایان دادن به حضور آمریکا در عراق به این سادگی نیست و نیازمند اتحاد و یکپارچگی در تصمیمات و عدم اکتفا به تصمیم پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکاست.

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا صاحب نظریه تجزیه عراق به سه اقلیم کردی، سنی و شیعی است و اشراف ویژه‌ای بر روی پرونده عراق دارد و تاکنون ۲۷ سفر به این کشور داشته و روابط نزدیکی با برخی سیاستمداران عراقی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
0
ترامپ برگرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین