کد خبر: ۶۹۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

مردم استان همدان مراقب یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب باشند

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب هشدار داد و گفت: با توجه به ورود سامانه هوای سرد به استان احتمال یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات شبکه آب وجود دارد.
مردم استان همدان مراقب یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب باشند
آفتاب‌‌نیوز :

«حمیدرضا نیکداد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگهداری سیستم لوله کشی آب داخل منازل و کنتور آب به عهده مشترکان است و با توجه به احتمال برودت هوا و یخ زدگی لوله ها و کنتورهای آب، شهروندان باید اقدامات پیشگیرانه نظیر عایق بندی لوله‌های آب موجود در فضای باز با پارچه و عایق را انجام دهند.

وی از مردم خواست توجه بیشتری به موضوع حفاظت از کنتورهای آب و تاسیسات آبرسانی به منزل داشته باشند و اگر دریچه های کنتور در حیاط منزل قرار دارد مراقب آب و بارندگی به سمت کنتور آب باشند چراکه تجمع آب باعث یخ زدگی کنتور و تاسیسات می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان با توصیه به اینکه داخل کنتور از گل و لای و برگ پاکسازی شود، عنوان کرد: مردم می توانند از پشم شیشه و یونولیت و گونی های پر شده با خاک اره، به منظور حفاظت و گرم نگه داشتن کنتور استفاده کنند.

نیکداد تاکید کرد: در صورت بروز یخبندان و یخ زدن لوله ها و کنتور آب از انجام اقداماتی مانند ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی خودداری شود.

وی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده یخ زدگی کنتور با واحد ۱۲۲ اداره آبفا تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت یخ زدگی رفع شود و این خدمت رسانی به مشترکان تداوم دارد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: با اطلاع رسانی های شرکت آبفا و همکاری های شهروندان و هم استانی ها در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل حاکم بودن برودت هوا، فقط ۲ مورد یخ زدگی کنتور در شهر همدان مشاهده شده که بلافاصله پس از اعلام به واحد ۱۲۲ و با حضور نیروهای حوادث در محل، یخ زدگی رفع شده است.

نیکداد، همراهی و همکاری شهروندان استان برای مصرف بهینه و منطقی آب شرب سالم و بهداشتی را لازمه تمام فصول دانست و اظهار داشت: سرانه مصرف آب در روستاهای این استان بیش از ۴۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر و در برخی از روستاها این عدد تا ۷۰۰ لیتر در شبانه روز ثبت شده است که لزوم توجه جدی روستاییان را به امر مدیریت در مصرف می‌طلبد.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری همدان از شبکه آبرسانی بهره می برند، تعداد مشترکان شبکه آبرسانی استان از ۹۰ هزار مشترک در اوایل انقلاب به ۴۳۵ هزار مشترک افزایش یافته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: هوای سرد تا اواسط هفته در همدان حاکم است و این جبهه به تناوب از استان خارج می شود.

باقری‌شکیب ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته صفردرجه سانتی‌گراد و دمای کمینه ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
از شهرستان سراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
0
سراب دیشب با دمای منفی 30 درجه سردترین شهر ایران و خاورمیانه بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین