کد خبر: ۶۹۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

چراغ سبز «گواردیولا» و سیتی به سوپرلیگ اروپایی و دهن‌کجی به فیفا

سرمربی باشگاه منچسترسیتی در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد تورنمنت جدید موسوم به سوپرلیگ اروپایی، خواستار کاهش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس شد.
چراغ سبز «گواردیولا» و سیتی به سوپرلیگ اروپایی و دهن‌کجی به فیفا
آفتاب‌‌نیوز :

مفهوم سوپرلیگ به عنوان جایگزینی برای لیگ قهرمانان اروپا، سال‌ها است گوش به گوش می‌شود اما گمانه زنی‌ها در این خصوص در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرده است که بازیکنانی که در هرگونه سوپر لیگ اروپایی شرکت کنند از حضور در رقابت‌های فیفا از جمله جام جهانی منع خواهند شد.

نشریه تایمز پیشنهادی را در خصوص برنامه‌های مشخص شده در مورد سوپر لیگ با حضور ۱۵ باشگاه دائمی و پنج باشگاهی که به طور سالانه به این تورنمنت راه می‌یابند، رویت کرده است.

در برنامه این تورنمنت ۲۰ باشگاه مذکور در دو گروه ۱۰ تیمی دسته بندی شده و در هر فصل بین ۱۸ تا ۲۳ بازی با یکدیگر انجام خواهند داد.

با این حال، «پپ گواردیولا» از ورود به این مبحث اجتناب کرد و گفت که تقویت لیگ داخلی حائز اهمیت است.

گواردیولا در این‌باره اظهار داشت: احساس می‌کنم نمی‌توانیم اهمیت لیگ‌های داخلی را نادیده بگیریم؛ اینکه از جام حذفی و لیگ برتر چشم بپوشیم یا آنها را از دست دهیم.

وی افزود: کاری که باید بکنیم این است که تمام لیگ‌های داخلی اروپا را نسبت به شرایط کنونی قوی‌تر کنیم؛ تعداد تیم‌های کمتر لیگ برتر بهتر؛ این موضوع در مورد لیگ یک، دو و چمپیونشیپ؛ در تمامی رقابت‌ها تیم های کمتر کیفیت مسابقات را افزایش می‌دهد. در واقع بحث رجحان کیفیت بر کمیت است.

سرمربی اسبق بارسلونا ادامه داد: باید یک سوپرلیگ برتر ایجاد کنیم و برای این کار باید تعداد تیم‌ها را کاهش دهیم اما نمی‌توانیم لیگ‌های پایین‌تر یا لیگ جزیره را از بین ببریم. این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ در واقع پای منافع دیگر در میان نیست بلکه موضوع این است که لیگ‌های داخلی هر کشور برای مردم آن منطقه تا چه اندازه از لحاظ احساسی اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین