کد خبر: ۶۹۲۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

بازیگر فیلم‌های برگمان درگذشت

گونل لیندبلوم بازیگر و کارگردان سوئدی در ۸۹ سالگی درگذشت.
بازیگر فیلم‌های برگمان درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

گونل لیندبلوم که بازیگر شماری از فیلم‌های شاخص اینگمار برگمان از جمله «مهر هفتم» و «سکوت» بود در ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش یورو ویکلی نیوز، گونل لیندبلوم در سال ۱۹۳۱ به دنیا آمده بود و بازیگری را از اوایل دهه ۱۹۵۰ در تئاتر شهر گوتنبرگ شروع کرد. وی نخستین بار در فیلم «عشق» ساخته گوستاف مولاندر در سال ۱۹۵۲ بازی کرد و پس از آن همکاری خود را با اینگمار برگمان شروع کرد و به طور مداوم با وی در تئاتر شهر مالمو همکاری کرد.

پس از کسب موفقیت از همکاری با اینگمار برگمان وی به نقش آفرینی در تئاتر دارماتن در استکهلم پرداخت و از دهه ۱۹۷۰ شروع به کارگردانی آثار خودش کرد.

وی بازیگر نقش کلیدی «مامی» در نمایش برگمان از استریندبرگ با عنوان «سونات اشباح» از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ بود. این نمایش با استقبال بسیار منتقدان روبه‌رو شد.

سال ۲۰۰۹ وی در نقش ایزابلا در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» بازی کرد که بعدها نسخه هالیوودی آن هم ساخته شد. این فیلم موفق به کسب جایزه بفتا برای بهترین فیلم خارجی سال شد و ۸۵ میلیون یورو فروش کرد.

لیندبلوم بازیگر فیلم‌های «چشمه باکره»، «مهر هفتم»، «سکوت»، «نور زمستانی»، «صحنه‌هایی از یک ازدواج»، «توت‌فرنگی‌های وحشی» و فیلم‌های تلویزیونی «هاری» و «ونیزی» و سریال کوتاه «صحنه‌هایی از یک ازدواج» اینگمار برگمان بود.

«سالی و آزادی» و «کاخ بهشت» از فیلم‌هایی هستند که توسط خود لیندبلوم ساخته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین