کد خبر: ۶۹۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

افزایش تهدید علیه مقام‌های آمریکایی در آستانه استیضاح ترامپ

مقامهای امنیتی آمریکا با نزدیک شدن زمان دادگاه استیضاح دوم دونالد ترامپ، در حال بررسی شماری تهدید علیه نمایندگان کنگره از جمله تهدید به قتل و حمله به آنها در خارج از کنگره آمریکا هستند.
افزایش تهدید علیه مقام‌های آمریکایی در آستانه استیضاح ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

 تهدیدها و نگرانی‌هایی مبنی بر اقدام دوباره معترضان مسلح آمریکا علیه کنگره موجب شده تا مقام‌های امنیتی فدرال و پلیس کنگره همچنان روی ماندن هزاران نیروی گارد ملی در واشنگتن دی.سی همزمان با طرح استیضاح ترامپ در سنا تاکید کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حمله شوکه کننده هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه موجب شده است تا مقام‌های فدرال دوباره وضعیت امنیتی این نهاد و قانونگذاران را مورد ارزیابی قرار دهند. مراسم تحلیف جو بایدن هم تحت تدابیر امنیتی سنگین برگزار شد.

گرچه تحلیف ریاست جمهوری بایدن بدون هیچگونه مشکلی برگزار شد و معترضان مسلح در سراسر این کشور حرکتی انجام ندادند اما تهدیدها علیه قانونگذاران در آستانه استیضاح دونالد ترامپ همچنان خطری بالقوه است.

یک مقام آمریکایی مطلع گفت، این تهدیدهایی که مقام‌های فدرال در حال ردگیری آنها هستند، متفاوت هستند. این پیامها عمدتا به صورت آنلاین و در گروه‌های گفت‌وگو ارسال می‌شوند و شامل توطئه برای حمله به اعضای کنگره در زمان برگزاری دادگاه است.

مقامهای امنیتی آمریکا برنامه‌هایی را برای مقابله احتمالی با معترضان مسلح که دوباره به واشنگتن دی.سی بازمیگردند، در نظر دارند. از زمان آشوب‌های اوایل ژانویه، تدابیر امنیتی در اطراف واشنگتن شدت گرفته است و مقامها میگویند که حدود ۷۰۰۰ عضو گارد ملی برای کمک به ماموران فدرال در آنجا باقی خواهند ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین