کد خبر: ۶۹۲۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

بایدن برای پر کردن پست سفیر آمریکا در انگلیس به هالیوود روی آورده است

به گفته مقامات انگلیسی آگاه، رئیس جمهور جدید آمریکا در نظر دارد تا برای انتخاب سفیر بعدی کشورش در انگلیس به هالیوود روی آورد.
بایدن برای پر کردن پست سفیر آمریکا در انگلیس به هالیوود روی آورده است
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه تلگراف، گمان می‌رود که دو تاجر و سرمایه‌دار بزرگ با سابقه درخشان در حوزه تلویزیون برای گزینه سفیر آمریکا در انگلیس در نظر گرفته شده‌اند؛ پستی که یکی از ماموریت‌های فوق‌العاده و عالی در حوزه دیپلماتیک آمریکا محسوب می‌شود.

یکی از این گزینه‌ها "جفری کاتزنبرگ"، رئیس سابق "استودیوهای والت دیزنی" است که به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد در زمینه فیلم‌سازی و تهیه‌کنندگی لس‌آنجلس تلقی می‌شود.

کاتزنبرگ در دیزنی به ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌های شناخته‌شده‌ای چون "علاءالدین" و "شیرشاه" کمک کرد. وی سپس یکی از بنیان‌گذاران "استودیوهای دریم ورکز" شد که انیمیشن‌هایی چون "شرک" و "پاندای کونگ فو کار" را تولید کرد.

در دوران کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، کاتزنبرگ میزبان مراسمی برای وی بود و ۶۱۷ هزار و ۸۰۰ دلار به "صندوق پیروزی بایدن" کمک کرد.

گزینه دوم "دیوید کوهن" است که در ماه جاری میلادی همزمان با تغییر ریاست جمهوری از سمت خود به عنوان معاون اجرایی ارشد شرکت رسانه‌ای "کامکست" کناره‌گیری کرد.

کامکست در زمینه مدیریت رسانه‌های گروهی، همچنین ارائه خدمات اطلاعاتی و ارتباطاتی فعالیت می‌کند. این شرکت بزرگترین اپراتور شبکه‌های کابلی و تلویزیون‌های کابلی در آمریکا، یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت خانگی و پهنای باند اینترنتی و همچنین سومین ارائه‌کننده خدمات تلفن‌ثابت در ایالات متحده آمریکا می‌باشد اما نقش کوهن در این شرکت بر قانون و ارتباطات متمرکز بود.

کوهن یکی از بازیگران سیاسی بانفوذ در فیلادلفیا محسوب می‌شود. بایدن در یکی از مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای کمپین انتخاباتی که در خانه کوهن برگزار شده بود، شرکت کرد و در همان جا نامزدی خود برای انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

یک منبع انگلیسی آگاه درباره این دو مرد گفت: معمولا این سمت به کسی می‌رسد که ثروتمند و بانفوذ باشد. آنها کسب و کارهایی را اداره می‌کنند و به خوبی بر کاری که انجام می‌دهند واقف هستند.

در اخبار هالیوود نام شخص سومی نیز از دنیای سینما به گوش می‌خورد و آن کسی نیست جز "باب ایگر"، مدیر اجرایی کنونی دیزنی.

برخلاف انگلیس که عمدتا سمت سفیر به دیپلمات‌ها داده می‌شود، در آمریکا معمولا این سمت به اهداکنندگان مالی ارشد پیشنهاد می‌شود.

مقامات انگلیسی معتقدند که بایدن هنوز تصمیم نهایی خود را درباره این موضوع اتخاذ نکرده و در حال بررسی گزینه‌های متعددی است که برای این سمت در نظر گرفته شده‌اند.

نام "سیندی مک‌کین"، بیوه "جان مک‌کین"، نامزد سابق جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نیز در بین گزینه‌ها به گوش می‌خورد اما دیپلمات‌های انگلیسی این احتمال را بسیار کم برآورد کرده‌اند.

سناتورهای دموکرات از جمله "کریس کوونز" نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین