کد خبر: ۶۹۲۳۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران شد

آیین طرح ملی "یزد پایتخت صحیفه سجادیه" عصر روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد.
یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران شد
آفتاب‌‌نیوز :

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از صحیفه سجادیه به عنوان سرچشمه بخش بزرگی از فرهنگ ناب دینی در قرائت ائمه اطهار(ع) از اسلام یاد کرد.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: در صحیفه سجادیه اخلاق و تهذیب نفس و تربیت جان و عشق به خدا و مومنان و همنوعان جایگاه والا دارد و دریغ است که این کتاب پرگوهر و سراسر نور همچنان ناشناخته بماند و معارف الهی آن مستور باشد.

وی افزود: مستند اساسی و هادی بی بدیل این صحیفه برکت و نور در این راه مقدس و تابناک، آموزه های ناب آخرین نامه الهی است که خدا بر بزرگترین برگزیده خود فرو فرستاده است.

وی تصریح کرد: معاونت قرآن و عترت در عمل به وظایف خود در جریان سازی های صحیح فرهنگ اسلامی و با توجه به مهجوریت صحیفه سجادیه و ضرورت اشتیاق گروه هایی از شیفتگان راه فضیلت به طراحی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه ایران اقدام کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن را به دارالمومنین یزد سپرد.

توجه به مفاهیم صحیفه سجادیه زمینه ساز موفقیت گام دوم انقلاب است

همچنین نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه توجه به مفاهیم صحیفه سجادیه زمینه ساز موفقیت در گام دوم انقلاب است گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه به صورت گسترده در بین جوانان ترویج شود.

محمدصالح جوکار اظهار داشت: بستر تاریخی که استان یزد از آن برخوردار است و مردمان این استان با سختکوشی و روح عبادی خود آن را ایجاد کردند، زمینه ایجاد تمدنی اسلامی و ایرانی را در دل کویر فراهم کرد.

وی با اشاره به ثبت جهانی یزد گفت: این اقدام پیام فرهنگی یزد و مردم آن را به تمام جهانیان اعلام می کند؛ مردمی که نقش مهمی در فرهنگ ناب ایرانی اسلامی داشتند و بزرگان دینی این استان از تاثیرگذارترین افراد در ترویج دین مبین اسلام بوده اند.

جوکار علمای استان را پرچمداران و نماد دارالعباده دانست و خاطرنشان کرد: امروز که ما به خدمت کردن برای این مردم افتخار می کنیم، کتابی را در میان مردم می بریم و به دنبال وارد کرذن آن در تمام عرصه های زندگی هستیم که تا کنون مهجور مانده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که پایتختی صحیفه سجادیه بتواند این کتاب ارزشمند را به ویژه در بین جوانان و در دوره گام دوم انقلاب به خوبی روشن و معرفی کند.

نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی دارای مفاهیم بلند و ارزشمندی است گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه می‌تواند زمینه عبور از بسیاری از مشکلات را فراهم نماید.

جوکار افزود: قطعا این عنوان رسالتی سنگین و بزرگ بر دوش همه ما قرار می‌دهد و باید تلاش کنیم که در این مسیر بهترین اقدامات را انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
سینا
|
Canada
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
چه دستاورد بزرگی ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
خب مشهدم پایتخت فرهنگی کشور ب حساب میاد ولی کلی فساد و فحشا توش جریان داره....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
این یعینی چی حالا؟ یعنی نماینده اونجا از الان به بعد میتونه با شمشیر سربازان راهنمایی رانندگی را نصف کنه؟ بیشتر شبیه اسم پایتخت یه جای عربستانه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
مردم رو به هرچیزی مشغول کردید بجز زندگی....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین