کد خبر: ۶۹۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
تبلیغات

همه چیز درباره کاشت مو در پیشانی خانم‌ها

علل ریزش مو در خانم‌ها بسیار زیاد است. در گذشته یائسگی از دلایل ریزش مو بود، ولی امروزه ریزش مو به سنین ۳۰ تا ۴۰ سال نیز رسیده است.
همه چیز درباره کاشت مو در پیشانی خانم‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

برخی خانم‌ها نیز مانند آقایان دچار ریزش مو می‌شوند. الگوی ریزش مو در خانم‌ها متفاوت است، اما برخی اوقات ریزش مو‌ها می‌تواند به قدری شدید باشد که نیاز به کاشت مو در خانم‌ها نیز احساس می‌شود. اصولا در زنان مو‌ها در پیشانی کم پشت شده و رو به عقب سر ریزش می‌کند. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها خواهان کاشت مو در پیشانی و کوتاه کردن پیشانی خود هستند. با این حال انواع دیگر ریزش مو نیز در زنان مشاهده می‌شود که با مزوتراپی یا کاشت مو می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

دلایل ریزش مو در خانم‌ها

علل ریزش مو در خانم‌ها بسیار زیاد است. در گذشته یائسگی از دلایل ریزش مو بود، ولی امروزه ریزش مو به سنین ۳۰ تا ۴۰ سال نیز رسیده است. از آنجایی که خانم‌ها مو‌های خود را یک عامل بزرگ در زیبایی می‌دانند، ریزش مو می‌تواند باعث استرس و افسردگی شدید در آن‌ها شود به همین دلیل درمان این بیماری بسیار مهم است. در ادامه به مهمترین دلایل ریزش مو در خانم‌ها اشاره می‌کنیم:

• ریزش موی ژنتیکی
• ریزش مو بر اثر تخمدان پلی کیستیک
• سبک زندگی نادرست
• تغذیه نامناسب
• عدم رعایت بهداشت
• استرس
• مشکلات تیروئید
• بیماری‌های خود ایمنی

معرفی روش‌های کاشت و ترمیم مو برای زنان

اگر خانمی دچار ریزش موی شدید شود و کاشت بهترین روش درمان برای او تشخیص داده شود، پزشک از روش‌های رایجی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده خواهد کرد.

کاشت مو بدون بانک مو

در مقاله‌ای از کلینیک صدف درباره روش کاشت مو بدون بانک مو توضیح داده شده است: " هنگامی که فرد بانک موی مناسبی داشته باشد، کاشت مو به راحتی با با بانک مو قابل انجام است. اما گاهی افرادی هستند که بانک مو ندارند یا بانک موی آن‌¬ها بسیار ضعیف است. در این¬گونه موارد باید از روش‌¬های کاشت مو بدون بانک مو استفاده کرد. به عنوان مثال می‌¬توان از مو‌های ریش و بدن برداشت کرد و به سر پیوند داد. به ¬علاوه، امکان استفاده از بانک موی دیگران، تار‌های موی مصنوعی و سلول¬‌های بنیادی هم وجود دارد. " البته این روش برای خانم‌ها زیاد مناسب نیست.

روش کاشت موی FIT

در این روش به کمک یک پانچ، گرافت‌ها برداشته می‌شوند. برداشت توسط پانچ به صورت پراکنده خواهد بود و جای زخمی در محل اهدا باقی نمی‌ماند. سپس گرافت‌ها در محل گیرنده کاشته می‌شوند. کاشت مو به روش fit در مراحل برداشت و کاشت با بی حسی انجام شده و بعد از کاشت نیز دوران نقاهت کوتاه خواهد بود.

روش کاشت موی FUT

در این روش پشت سر ماده بی حسی تزریق می‌شود. سپس یک برش کوچک نواری داده شده و گرافت‌ها برداشت می‌شود و در انتها محل اهدا بخیه زده می‌شود. سپس گرافت‌ها روی سر کاشته می‌شوند. سرعت عمل در این روش بالاتر بوده و گرافت‌ها کمترین آسیب را در برداشت می‌بینند.

روش کاشت موی SUT

در این روش نیز از پانچ برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود با این تفاوت که پانچ اتوماتیک بوده و در مراحل برداشت آسیب کمتری به مو‌ها خواهد رسید و سرعت کار نیز بالا می‌رود. این روش نیز با بی حسی موضعی انجام می‌شود و بیهوشی ندارد.

قیمت کاشت هر تار مو چقدر است؟

در مقاله‌ای از سایت کلینیک صدف درباره قیمت کاشت هر تار مو می‌خوانیم: " کاشت مو مانند هر عمل زیبایی دیگر تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. فقط برخی بیمه‌های تکمیلی با بند‌های خاص زیبایی ممکن است هزینه‌های دارو‌های کاشت مو را تقبل کنند. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های متقاضیان کاشت مو تامین هزینه آن است. براساس تعرفه وزارت بهداشت، قیمت کاشت مو با توجه به گرافت‌های کاشته شده تعیین می‌شود. قیمت کاشت هر تار مو در تمام روش‌های کاشت مو ۱۰۰۰ تومان است. طبق این فرمول، هزینه کل کاشت مو از ۱۰ تا ۱۶ میلیون تومان متفاوت است. "

همه چیز درباره کاشت مو در پیشانی خانم‌ها

کاشت مو برای کوتاه کردن پیشانی خانم‌ها

کاشت مو فقط برای افراد طاس و کسانی که مو‌های کم پشتی دارند استفاده نمی‌شود. بسیاری از افراد بخصوص خانم‌ها برای کوتاهتر کردن پیشانی خود و افزایش زیبایی صورت از کاشت مو استفاده می‌کنند. این روش نسبت به عمل‌های جراحی که بیهوشی دارند ساده‌تر بوده و نقاهت کوتاهتری نیز دارد. البته فرد باید از بانک موی مناسبی برخوردار باشد.

از طرفی بسیاری از خانم‌های در ناحیه پیشانی دچار ریزش و کم پشتی مو می‌شوند. دلیل این اتفاق می‌تواند محکم بستن مو‌ها و شینیون مداوم مو‌ها باشد. از طرفی مو‌های جلوی سر حساس‌تر هستند. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها فقط نیاز به کاشت مو در پیشانی و خط پیشانی دارند.

روش کاشت مو برای کوتاه کردن پیشانی چیست؟

از اکثر روش‌های کاشت مو می‌توان برای کوتاه کردن پیشانی استفاده کرد. البته با توجه به شرایط فرد پزشک بهترین روش را انتخاب می‌کند. اصولا از روش‌های Sut و Fit برای کسانی که فقط قصد کوتاه کردن پیشانی را داشته و از بانک موی مناسبی برخوردارند استفاده می‌شود و بهترین نتیجه را هم خواهد داشت.

بررسی هزینه کاشت مو در زنان

بر اساس مقاله‌ای درباره هزینه کاشت مو در پیشانی زنان که در سایت کلینیک صدف منتشر شده است: " بر اساس روش‌های کاشت متفاوت است که بعد از نظر پزشک متخصص در مشاوره مشخص می‌شود. در کاشت مو زنان ارزان‌ترین روش FUT بوده و پرهزینه‌ترین آن‌ها روش ARTAS است. اما در این میان از بهترین روش‌های کاشت مو، روش FIT یا روش میکرو FIT است که از جدیدترین روش‌های کاشت مو به شمار می‌رود. میانگین هزینه کاشت مو برای روش‌های معمولی بین پنج تا هفت میلیون تومان است. "

پس کاشت مو در پیشانی، کاشت مو در یک نقطه یا کاشت مو در یک ناحیه وسیع باعث می‌شود هزینه‌ها متفاوت باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین