کد خبر: ۶۹۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

نشانه جدید ابتلا به کرونا: استشمام بوهای عجیب!

یک پزشک عمومی مطرح کرد: برخی بیماران کرونایی پس از بازگشت حس بویایی، بوهایی مانند بوی خاک، بوی عرق، بوی لجن، بوی بنزین و یا برخی بوی تخم مرغ را حس می کنند که سبب کاهش اشتها نیز می شود.
نشانه جدید ابتلا به کرونا: استشمام بوهای عجیب!
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پگاه ابراهیمی‌ویشکی اختلالات بویایی را در دوره پاندمی نشان دهنده ابتلا به کرونا دانست و اظهار کرد: اختلالات بویایی شامل کاهش حس بویایی و یا تغییر آن در دوره پاندمی نشان دهنده ابتلا به کرونا است مگر آن که خلاف آن ثابت شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی باید اختلالات بویایی را جدی گرفت، تصریح کرد: در صورت بروز این علائم اصول قرنطینه را رعایت کنید البته در ۹۹ درصد موارد اختلالات بویایی به مرور بهبود می یابد و نباید نگران بود.

ابراهیمی‌ویشکی ادامه داد: در بیماران مبتلا به کرونا معمولاً ابتدا حس بویایی کاهش می یابد یا به طور کامل از بین می رود که از علائم آغاز بیماری است و امکان دارد تا چند ماه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه پس از بازگشت حس بویایی، بیمار بوهای عجیب و غریب حس می کند، گفت: برخی بیماران پس از بازگشت حس بویایی، بوهایی مانند بوی خاک، بوی عرق، بوی لجن، بوی بنزین و یا برخی بوی تخم مرغ را حس می کنند که سبب کاهش اشتها نیز می شود.

این پزشک عمومی به مدت زمان بازگشت حس بویایی اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی اشخاص یک هفته و در برخی دیگر ممکن است تا ماه ها بهبودی حاصل نشود، به طور کلی بازگشت کامل حس بویایی جزء علائم طولانی مدت است که به مرور زمان بهبود می یابد.

وی یادآور شد: برخی راهکارها شامل شستشوی روزانه بینی با سرم، استفاده از پماد ویتامین A به صورت موضعی داخل بینی، مصرف قرص امگا۳، بوییدن عصاره های قوی مانند قهوه، سیر، دارچین، نعنا، پیاز، ویکس، انواع گل و اکالیپتوس می تواند تا حد زیادی بازگشت حس بویایی بیمار را سرعت بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین