کد خبر: ۶۹۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

قتل مهسا توسط ملیکای 21 ساله/ دختر تهرانی اعدام می شود

ملیکا 19 ساله بود که متهم به قتل مهسا شد.او حالا اگر نتواند وجه المصاحه دیه را تامین کند،اعدام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سه سال قبل دختر جوان 21 سله ای به نام مهسا مقابل در خانه شان واقع در اسلامشهر با ضربه چاقو از سوی دوستش مجروح شد و ساعتی بعد جان خود را از دست داد.

به این ترتیب پرونده قتل مهسا روی میز بازپرس جنایی قرار گرفت.در بررسی های اولیه مشخص شد دو نفر از دوستان مهسا مقابل در خانه او آمده و در جریان درگیری یکی از آنها به نام ملیکا به مهسا چاقو زده بوده است.به این ترتیب ظهر همان روز ملیکا شناسایی و بازداشت شد.

در حالی که سه سال از قتل مهسا به دست ملیکا می گذرد،او از روز حادثه تا حالا در زندان است.ملیکا به اتهام قتل به قصاص محکوم شده است و اگر او و خانواده اش موفق به جمع آوری مبلغ دیه نشوند،اولیای دم حکم قصاص را اجرا خواهند کرد.

جزئیات این حادثه دردناک را در این گزارش در گفتگو با متهم پرونده بخوانید.

ملیکا دختر جوانی است که در چهره اش طراوت اول جوانی و یک غم سنگین تضاد ناباورانه ای ساخته است.اتهام سنگین قتل در 19 سالگی،چنان ضربه مهلکی به بدنه احساس ملیکا وارد کرده است که واژه ها به راحتی از دهانش خارج نمی شود.سنگینی بار این اتهام برای شانه های ملیکا خیلی زیاد است.

* چند سال داری؟

- 21 سال.از 18 سالگی به اتهام قتل دوست صمیمی ام در زندانم.

*چه شد که بین تو و دوست صمیمی ات چنین فاجعه ای اتفاق افتاد؟

- من و مهسا دو سال بود از بهترین دوستان همدیگر بودیم.من او را خیلی دوست داشتم و بعد از اینکه پدر و مادرم از هم جدا شدند،تنها چیزی که آرامم می کرد این بود که در کنار مهسا و در جمع دوستانم باشم.خیلی وقت ها با هم مهمانی می رفتیم و شب قبل از حادثه هم باز با هم مهمانی بودیم.همان شب من متوجه شدم که مهسا و یکی از دوستانم پشت سر من بدگویی کرده اند.خیلی ناراحت شدم.

*چرا ناراحت شدی؟

-من از مهسا ناراحت شدم چون او دو سال بود دوست صمیمی من بود و نباید با این کارش به رفاقتمان خیانت می کرد.

*برای همین با او دعوا کردی؟

-نه.با اینکه خیلی ناراحت بودم اما تصمیم گرفته بودم اهمیت ندهم و فقط می خواستم دیگر با مهسا کاری نداشته باشم.اما فردای آن روز یکی از دوستان مشترکمان با من تماس گرفت و گفت شب گذشته،بعد از مهمانی مهسا در اینستاگرام لایو گذاشته بود و به من در لایو فحاشی کرده بود.بعد آن دوستم گفت بیا برویم با مهسا دعوا کنیم و بگوییم چرا این حرف ها را پشت سر تو زده است.من هم حالت گیج و منگ داشتم و بدون فکر دنبال دوستم راه افتادم و به مقابل خانه مهسا رفتیم.

*چرا گیج و منگ بودی؟

-چند وقتی بود به خاطر مشکلات اعصاب دارو مصرف می کردم.داروها خواب آور بود.آن روز هم دارو خورده بودم.

*بعد از اینکه به مقابل خانه مهسا رفتی چه شد؟

- زنگ در خانه شان را زدم و او مقابل خانه آمد.انگار هنوز در حالت گیجی و خواب و بیدار بودم.می خواستم در خانه شان را هل دهم و داخل بروم اما او مانع من می شد و پایش را لای در گذاشت.نمی دانم چه شد که با هم دست به یقه شدیم و یکدفعه چاقویی را که دستم بود به گلویش زدم.اینقدر در حالت منگی بودم که تصویر درستی از آن لحظه در ذهنم ندارم.بعدا که کمی حالم بهتر شد به ذهنم فشار آوردم و یادم آمد در آن حالت چطور به مهسا ضربه زده بودم.

* چرا چاقو داشتی؟

- همان جا مقابل خانه مهسا چاقو را دوست دیگرم که همراهم بود دستم داده بود.به من می گفت اگر درگیری بالا گرفت با چاقو مهسا را بترسان.

*چطور دستگیر شدی؟

- دوستان مهسا که در خانه شان بودند متوجه حضور ما شده بودند و موضوع را به پلیس گفتند.ماموران اول سراغ دوست دیگرم که همراهم بود رفتند.بعد نشانی من را از او گرفتند و دستگیرم کردند.در اداره آگاهی دیدم فهمیدم که مهسا فوت کرده است.

* اولیای دم مهسا چه کسانی هستند؟

- پدر و مادرش.هر دو از من شکایت کردند و در دادگاه تقاضای قصاص کردند.

*وقتی در دادگاه با آنها روبرو شدی چه اتفاقی افتاد؟

-من تا به حال مادر مهسا را ندیده بودم.او به شدت شبیه مهسا بود.چشمانش مثل چشمان مهسا آبی بود.دلم خیلی برای مهسا تنگ شده بود و از اینکه باعث مرگ او را کشتم خیلی عذاب وجدان داشتم.برای همین وقتی مادرش را دیدم گریه ام گرفته بود.دلم می خواست او را بغل کنم و به جای دوستم او را ببوسم.

*توانستی از خودت دفاع کنی؟

-نه من هیچ حرفی نمی توانستم بزنم.این قدر ترسیده بودم که زبانم بند آمده بود.اما وکیلم از من دفاع کرد.

*حالا تا قصاص چقدر فاصله داری؟

-مادرم در این سه سال خیلی تلاش کرد که خانواده مهسا را راضی به گذشت از قصاص کند.پدر و مادر مهسا هم مثل پدر و مادر خودم از هم طلاق گرفته اند.مهسا هم مثل من تک فرزند است.با این وجود دل پدر و مادرش به رحم آمده و حاضر شده اند با دریافت وجه المصالحه از قصاص من گذشت کنند.

*اگر این مبلغ را نپردازی چه می شود؟

-اعدام می شوم!

*چه چیز تو را در این سن کم به این نقطه از زندگی رساند؟

-پدرم اعتیاد داشت و سه سال قبل از حادثه مادرم را طلاق داد.این اتفاق خیلی من را افسرده کرده بود.هر روز مشت مشت قرص اعصاب می خوردم.پرخاشگر شده بودم و فقط با دوستانم وقت می گذراندم.

*برای بعد از آزادی برنامه ای داری؟

-اگر بتوانم رضایت بگیرم فقط جای قدم های مادرم را می بوسم و سعی می کنم به او کمک کنم.مادرم در این سال ها خیلی عذاب کشیده است.

*روزهایت را در زندان چطور می گذرانی؟

-با همان قرص های اعصاب!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین