کد خبر: ۶۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی

سخنگوی گارد ساحلی اندونزی به رویترز اعلام کرد نفتکشهای ایرانی و پانامایی که به اتهام انتقال غیرقانونی نفت در آبهای مالزی، توسط مقامات این کشور توقیف شده اند در مسیر جزیره باتام هستند تا برای تحقیقات بیشتر در این منطقه لنگر بیاندازند.
آخرین وضعیت نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی
آفتاب‌‌نیوز :

این دو ابرنفتکش که خدمه آنها از ایران و چین هستند، روز یکشنبه در آبهای اندونزی نزدیک جزایر کالیمانتان توقیف شدند. کشتی ام تی هورس که متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است و شرکت ام تی فریا که توسط شرکت شانگهای فیوچر شیپ منیجمنت اداره می شود، مجموعا ۶۱ خدمه داخل کشتی دارند.

ویسنو پراماندیتا، سخنگوی گارد ساحلی اندونزی به رویترز گفت: این کشتیها امروز حوالی ساعت سه یا چهار بعدازظهر به وقت محلی به باتام می رسند.

وی گفت: برخی از خدمه داخل ابرنفتکشها مانده اند اما سایرین در کشتیهای گارد ساحلی برای پاسخگویی در جریان تحقیقات بیشتر، بازداشت شده اند.

سخنگوی گارد ساحلی اندونزی گفت: این کشتیها در هنگام انتقال نفت از ام تی هورس به ام تی فریا توقیف شدند و یک لکه نفتی در محل نفتکش دریافت کننده نفت وجود داشته است. این کشتیها در هنگام یک گشت معمولی مشاهده و توقیف شده اند.

مقامات اندونزی اعلام کرده اند که این دو کشتی با عدم نشان دادن پرچم، هویت خود را پنهان کرده بودند و سیستم شناسایی اتوماتیکشان را خاموش کرده بودند و به تماس رادیویی پاسخ نداده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، کشتی ام تی هورس سال گذشته برای تحویل ۲.۱ میلیون بشکه میعانات ایران به ونزوئلا رفته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین