کد خبر: ۶۹۲۴۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

رسانه روسی به نقل از فیگارو: ظریف رئیس جمهور آینده ایران

یک رسانه روسی به نقل از روزنامه فرانسوی با اشاره به وضعیت داخلی ایران مدعی شده که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان رئیس جمهور آینده ایران است.
رسانه روسی به نقل از فیگارو: ظریف رئیس جمهور آینده ایران
آفتاب‌‌نیوز :

وبگاه خبری تحلیلی رگنیوم روسیه در گزارشی با عنوان «ظریف – رئیس جمهور آینده ایران» نوشت:دسیسه جویی‌هایی پیرامون محمد جواد ظریف در جریان است. نشریه فرانسوی «فیگارو» معتقد است که در ماه ژوئن، در انتخابات ریاست جمهوری ایران، ظریف پیروز خواهد شد و از کاخ سفید خواهد خواست که با جدیت، وارد عمل شود و گفتگو با تهران را به تعویق نیندازد.

محمد جواد ظریف مجددا، توجهات را به سوی خود جلب کرده است. نشریه ایرانی «اعتماد» سخنان وی را منتشر کرده است. ظریف اعلام کرده که «تهران می تواند، با امریکا پیرامون مسائل امنیتی در خلیج فارس و فروش نفت همکاری کند». این واکنش وزیر امور خارجه ایران به غرب در رابطه با پیشنهاد برای ازسرگیری مذاکرات می باشد.

تا قبل از اعلام موضع رسمی واشنگتن در قبال ایران، مارک فینو، رئیس بخش دیپلماتیک مرکز سیاست امنیتی ژنو، در نقش میانجی در گفتگوی میان امریکا و ایران پیرامون ازسرگیری توافق هسته ای حضور دارد. احتمال دارد که او این پیشنهاد را به ایران ابلاغ کرده باشد.

پس از آن که امکانات برای لغو تحریم ها علیه ایران فراهم شود، شرایط مناسب برای تصمیم گیری و حل و فصل مشکلات مبرم منطقه ای و از جمله، حفظ امنیت در خلیج فارس مهیا خواهد شد.

احتمال دارد، بازگشت امریکا به برجام، منوط به برخی از شرایط جدید باشد، از جمله ذکر برنامه موشکی تهران و سیاست منطقه ای این کشور در توافقنامه. اما، تحقق چنین سناریویی به گذشت زمان و تلاش های بسیار جدی دیپلماتیک نیاز دارد. در چنین شرایطی، زمان کافی وجود ندارد، زیرا در ماه ژوئن در ایران، انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. تا آن زمان، واشنگتن و تهران باید حتما به توافق برسند، زیرا احتمال دارد که رئیس جمهور اصول گرایی در ایران به قدرت برسد.ظریف در سخنانش به این موضوع اشاره کرده که شواهدی مبنی بر تشدید مبارزه سیاسی در سطوح بالای قدرت در ایران وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
روسيه مي داند كه انتخاب اقاي ظريف به ضرر منافع روسيه است لذا از حالا تلاش مي كند كه با نوعي انتخاب دوگانه، از تحقق اين موضوع جلوگيري شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
ایشان واقعا درحد وزیر خارجه نبود ونیست،چه رسد به رئیس جمهوری.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین