کد خبر: ۶۹۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

رکوردداران صدرنشینی در لیگ بیستم/ سقوط آزاد شاگردان قلعه‌نویی و حضور مدعیان جدید

در فاصله سه هفته تا نیم فصل لیگ برتر، فقط سه تیم تجربه حضور در صدرجدول لیگ بیستم را داشته‌اند اما رفته رفته مدعیان جدید مانند سپاهان، صنعت نفت، تراکتور و حتی پرسپولیس به صدرجدول نزدیک می‌شوند.
رکوردداران صدرنشینی در لیگ بیستم/ سقوط آزاد شاگردان قلعه‌نویی و حضور مدعیان جدید
آفتاب‌‌نیوز :

هفته دوازدهم لیگ برتر ایران روز گذشته به پایان رسید و سپاهان در دیدار ۶ امتیازی صدرجدولی‌ها، صنعت نفت را در خانه و در دقایق پایانی شکست داد تا شاگردان محرم نویدکیا هم امتیاز با استقلال به صدرجدول لیگ برتر دست پیدا کنند اما به علت تفاضل گل کمتر در رده دوم جای گرفتند.

مهم‌ترین اتفاق این هفته از مسابقات، شکست تیم‌های استقلال و پرسپولیس مقابل رقبای انتهای جدولی بود. سایپا در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و شاگردان فکری را شکست داد تا آبی‌ها فرصت افزایش اختلاف در صدرجدول را از دست بدهند.

اما یحیی گل‌محمدی و شاگردانش که دو بازی کمتر از سایر تیم‌ها از دست داده‌اند، از شکست استقلال و صنعت نفت استفاده نکردند و در غیبت مدافعان خود در زمین آلومینیوم اراک شکست خوردند تا حالا اگر در بازی‌های عقب افتاده خود هم پیروز شوند، نتوانند به صدرجدول راه یابند.

از دیگر اتفاقات این هفته پیروزی ارزشمند تراکتور در زمین گل‌گهر و زد و خورد شدید بازیکنان دو تیم در پایان مسابقه بود تا حالا شاگردان قلعه‌نویی که در ابتدای فصل صدرنشین بودند، با ۱۵ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گیرند. این اتفاق در حالی است که گل‌گهر بیش از هر تیمی در فصل جاری صدرنشین لیگ بوده است اما حالا از دسترس خارج شده است.

روز جمعه و شنبه هفته سیزدهم لیگ دنبال خواهد شد و در فاصله سه هفته مانده تا پایان نیم‌فصل، چند تیم برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل تلاش خواهند کرد؛ عنوانی که اگر چه هیچ جام و نشانی ندارد اما باعث افزایش روحیه تیمی خواهد شد که بالاتر از همه تیم‌ها قرار گیرد.

*رکوردداران صدرنشینی در لیگ بیستم

در ۱۲ هفته برگزار شده از لیگ برتر، فقط سه تیم طعم صدرنشینی در فصل جاری را چشیده‌اند که نکته جالب توجه سقوط دو تیم از این سه تیم به نیمه دوم جدول است.

همانطور که گفته شد گل‌گهر با ۶ هفته صدرنشینی بهترین عملکرد را در میان ۱۶ تیم لیگ برتری دارد. آبی‌پوشان سیرجانی در هفته‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم صدرنشین بودند اما رفته رفته سقوط آزاد این تیم شروع شد.

بعد از گل گهر، استقلال شانه به شانه با صنعت نفت صدرجدول را در اختیار گرفته است. شاگردان فکری در هفته‌های ششم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم صدرنشین بوده‌اند که جمعا پنج هفته می‌شود.

در این بین شهرخودرو هم یک هفته صدرنشین لیگ بوده که مربوط به هفته نخست مسابقات است که آن‌ها با سه گل ماشین‌سازی را شکست داده بودند و بعد از آن هرگز در جمع تیم‌های صدرنشین قرار نگرفتند.

باید دید از هفته سیزدهم تا پایان فصل، سایر تیم‌های مدعی مانند سپاهان، صنعت نفت، فولاد، تراکتور، پرسپولیس و ... طعم صدرنشینی را تجربه خواهند کرد و کدام تیم قهرمان نیم‌فصل و در نهایت قهرمان لیگ بیستم خواهد شد.

جدول صدرنشین‌های لیگ بیستم:

شهرخودرو: هفته اول

گل گهر: هفته دوم، هفته سوم، هفته چهارم، هفته پنجم، هفته هفتم، هفته هشتم

استقلال: هفته ششم، هفته نهم، هفته دهم، هفته یازدهم، هفته دوازدهم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین