کد خبر: ۶۹۲۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

اخراج یک خبرنگار در پی اظهار نظر در توئیتر

نشریه نیویورک تایمز یکی از خبرنگاران خود را به دلیل انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی توئیتر، اخراج کرد.
اخراج یک خبرنگار در پی اظهار نظر در توئیتر
آفتاب‌‌نیوز :

 «لاورن وُلف» که به عنوان دبیر در نشریه نیویورک تایمز فعال است، روز ۱۹ ژانویه و یک روز پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در حساب شخصی خود در توئیتر نوشته بود «با تماشای فرود آمدن هواپیمای جو بایدن در فرودگاه اندروز بسیار هیجان زده شده است» که این اظهار نظر با انتقاد شدید و حمله طرفداران حزب جمهوری خواه همراه شد و آنها این موضوع را مصداق بارز جانبداری رسانه ای توصیف کردند.

به گزارش گاردین، این روزنامه نگار دو روز بعد از انتشار این مطلب از کار اخراج شد و رسانه ها و فعالان اجتماعی راستگرای آمریکا نیز با انتشار توئیت «لاورن ولف» تلاش کردند ادعای دولت ترامپ درباره بی طرف نبودن رسانه ها در آمریکا را به اثبات برسانند.

«لاورن وُلف» گفته پس از انتشار این توئیت مورد هجمه های فراوانی قرار گرفته و یک عکاس همواره در حال تعقیب کردن اوست.

بسیاری از فعالان رسانه ای نسبت به اخراج این روزنامه نگار اعتراض و از وی دفاع کردند و نشریه نیویورک تایمز در نهایت در واکنش به این انتقادها اعلام کرد: «مطالب نادرست زیادی در حال انتشار در فضای توئیتر است. به دلایل حفظ حریم خصوصی، نمی توانیم وارد جرئیات شخصی ماجرا شویم اما می توانیم بگوئیم که ما کسی را برای انتشار یک توئیت اخراج نمی کنیم. به دلیل حفظ احترام طرفین، قصد نداریم توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه دهیم».

نیویورک تایمز همچنین اعلام کرده خانم «لاورن وُلف» کارمند تمام وقت نشریه نبوده و به صورت قراردادی با آنها همکاری داشته است. اتحادیه کارکنان گروه رسانه ایتایمز اعلام کرده است این موضوع را بررسی خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
فقط هیجان زده شده اخراج شد اگر جانبداری یا چاپلوسی میکرد چی بسرش می اومد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین