کد خبر: ۶۹۲۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

لاوروف در دیدار با ظریف بر نجات برجام تأکید کرد

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود بر نجات برجام به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات تأکید کرد و خواستار اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام شد.
لاوروف در دیدار با ظریف بر نجات برجام تأکید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه دیدار منطقه‌ای خود به روسیه سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) در مسکو با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، مسائل منطقه، خصوصا موضوعات مرتبط با تحولات اخیر در منطقه قره باغ و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مروری بر حوزه‌های مختلف روابط دو کشور از اقدام روسیه و رئیس جمهور این کشور در زمینه پایان دادن به درگیری نظامی در قره باغ و در نزدیکی مرزهای مشترک با کشورمان قدردانی کرد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت به وجود آمده برای شکل دهی فرصتی به منظور برقراری ثبات و آرامش در منطقه و در چارچوب منافع مشترک تمامی طرف‌ها را تشریح کرد.

ظریف همچنین با قدردانی از دیدگاه و مواضع اصولی و سازنده فدراسیون روسیه در خصوص برجام، بر ضرورت استمرار همکاری‌های نزدیک دو کشور در خصوص برجام تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر روابط دو جانبه فیمابین که از سوی روسای جمهور اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز به طور ویژه مورد توجه قرار دارد، بر فراهم سازی هر چه روان‌تر گسترش و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت همکاری‌ها و مراودات اعتماد آمیز دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و چند جانبه و با اشاره به گفت‌وگوهای مستمر روسای جمهور دو کشور در موضوعات مختلف مورد علاقه، از نجات برجام به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات یاد کرد و خواست روسیه مبنی بر اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام را مورد تاکید قرار داد.

همکاری در زمینه تامین واکسن کرونا، مبادله هیأت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، همکاری‌ها در حوزه خزر، همکاری‌ها و امنیت در خلیج فارس، مسائل سوریه،لبنان، یمن، افغانستان، لیبی و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این دیدار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین