کد خبر: ۶۹۲۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

محسن هاشمی: کرونا همدلی انسان ها را بیشتر کرد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اثرات مخرب ویروس کرونا اعلام کرد: شیوع این ویروس اتحاد و همدلی انسان ها را بیشتر کرد.
محسن هاشمی: کرونا همدلی انسان ها را بیشتر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

محسن هاشمی عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره خشت طلایی گفت: کرونا که ویروسی محصول یک اشتباه یا یک اقدام محلی بود، حدود ۴۰۰ روز است که جهان را درگیر خود کرده است و پس از پایان جنگ جهانی دوم، تاکنون رخدادی با این میزان فراگیری و اثرگذاری در زندگی انسانها در همه کشورهای جهان دیده نشده است.

وی افزود: در کنار ابعاد منفی کرونا، ویژگی های مثبتی نیز وجود داشته است، از همدلی و همراهی و توجه انسانها به یکدیگر تا کاهش آلایندگی محیط زیست و احیای طبیعت در بسیاری از نقاط جهان، شهرهای ما در دوران کرونا نفسی از هجمه طولانی دهه های گذشته کشیدند.

هاشمی ادامه داد: کرونا، انسانهای درگیر و سراسیمه را مجبور به تامل و نشستن و بازنگری در درون و بیرون خود کرد و شاید بتوان گفت جهان پس از کرونا، با جهان قبل از کرونا متفاوت خواهد بود.

وی با تایکد بر اینکه به نظر می رسد تاثیرات این پاندمی بر مدیریت شهری و پروژه های شهری نیز نیاز به بازنگری و مطالعه جدی دارد گفت: گزارش دقیقی به من داده نشده که آیا پروژه هایی مرتبط با کرونا، در این مسابقه شرکت کرده اند یا خیر، اما این موضوع می تواند بستر بکری برای طراحی پروژه های شهری در دوره های آینده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از فضایی که کرونا با کاهش ترددها و ارتباط های رو در رو و ازدحام ها ایجاد کرده، برای بازآفرینی شهر و ایجاد فضاهای شهری استفاده کنیم، کرونا فرصت با خانواده بودن را افزایش داده است و اجتماعات انبوه و بزرگ شهری را به گردهمایی های کوچک و در سطح خانواده تجزیه کرده است.

وی تاکید کرد: سیستم حمل ونقل عمومی، سیستم ارائه خدمات، فروشگاهها و مراکز حراج و مال های بزرگ، رویدادهای فرهنگی و هنری، گردشگری و تفریحات در شهر همه باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهند.

هاشمی با بیان اینکه کرونا ایجاد شد و ممکن است تاثیرات آن تا سالهای آینده با ما بماند، باید منتظر اتفاقات دیگری از این دست باشیم گفت: سلامت و تاب آوری شهری، نیاز به تعریف دارد، شاید در گذشته ما نگران سیل، زلزله، آتش سوزی یا جنگ بودیم اما پاندمی ها رخدادی متفاوت هستند و آثار و پیامدهای دیگری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نکته ای که در شعار امسال جایزه خشت طلایی وجود دارد، اثر پروانه ای است، اقدامات محلی، آثار جهانی به تبدیل شدن یک رویداد هرچند کوچک به یک رفتار جهانی اشاره دارد، فضای مجازی موجب حذف فاصله ها، مرزها و سانسورها در تبادل اطلاعات و تجربیات دارد، می توان از یک خلاقیت موفق در سطح محلی، چالش و کمپینی ملی، منطقه ای و حتی جهانی خلق کرد که دنیا را به محل بهتری برای زیستن تبدیل کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهر سالم، شهری برای زندگی است افزود: شهری است که روح و جسم شهروندان در آسایش و آرامش باشد، بازآفرینی چنین محیطی جز با مشارکت شهروندان، همراهی و حمایت دولت های محلی و ملی و ایجاد یک ذهنیت مشترک برای فردایی بهتر ممکن نیست و رخدادهایی نظیر جایزه خشت طلایی فضا را برای به اشتراک گذاشتن و الگوگیری از تجربیات موفق فراهم می سازد.

به گزارش ایرنا، آیین "اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران" با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، سفرا و روسای دفاتر دیپلماتیک کشورهای خارجی در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین