کد خبر: ۶۹۲۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

تعویق افتتاح سفارت امارات درتل آویو؛ نتانیاهو مهیای سفربه ابوظبی شد

وزارت امور خارجه امارات با صدور بیانیه ای اعلام کرد که افتتاح سفارت این کشور در تل آویو به تعویق افتاده است و علت آن را ممنوعیت سفر به فلسطین اشغالی بعداز گسترش همه گیری کرونا در رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
تعویق افتتاح سفارت امارات درتل آویو؛ نتانیاهو مهیای سفربه ابوظبی شد
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه امارات و وزارت خارجه رژیم اسرائیل سرگرم هماهنگی برای افتتاح سفارت امارات در تل آویو بعداز بهبود شرایط در فلسطین اشغالی هستند.

شورای وزیران امارات روز یکشنبه گذشته تاسیس سفارت امارات در تل آویو را تصویب کرد و همزمان رژیم صهیونیستی از افتتاح سفارت این رژیم در امارات خبر داد.

امارات، بحرین، مغرب و سودان از حدود ۴ ماه قبل تاکنون با خیانت به ملت و آرمان فلسطین و با فشار یا تطمیع دولت سابق آمریکا توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرده اند. پیشتر هم مصر و اردن مرتکب این خیانت شده بودند.

درهمین حال روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت که « ایتان نائیه» سفیر رژیم اسرائیل در ابوظبی که اکنون در یک اتاق هتل و بشکل غیررسمی کارهای خود را انجام می دهد، در انتظار رسیدن « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به ابوظبی است تا ساختمان سفارت را افتتاح کند.

نائیه پایان هفته گذشته و با پروازی مستقیم از تل آویو وارد ابوظبی شده است.

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است، سفارت خود در ابوظبی را به بزرگی و وسعت سفارت خانه های این رژیم در کشورهای بزرگ دایر کند.

الشرق الوسط به نقل از منابع سیاسی در تل آویو نوشت که بین نتانیاهو و « گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل برای اینکه کدامیک سفارت این رژیم در ابوظبی را افتتاح کند، اختلاف ایجاد شده است.

نتانیاهو که اصرار دارد شخصا سفارت رژیم اسرائیل در ابوظبی را افتتاح کند مهیای سفر به امارات شده است و قرار است در نخستین سفر رسمی خود به امارات ۱۹ ماه آینده وارد امارات شود.

این منابع گفته اند که ابوظبی تصمیم گرفته است تا « عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در مراسم افتتاح سفارت امارات در تل آویو شرکت کند.

تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در تعیین نائیه به عنوان سفیر این رژیم در امارات و بحرین و استقرار کنسول اسرائیل در دبی با انتقادات گسترده در وزارت خارجه این رژیم مواجه شده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تاکنون ۳۶ سفیر و کنسول برای شروع ماموریت های دیپلماتیک در کشورهای مختلف به کابینه این رژیم معرفی کرده اما تاکنون با هیچکدام موافقت نشده است و این دلیلی دیگر از اختلافات شدید بین نتانیاهو و اشکنازی است.

از جمله این ۳۶ کشور، هند، ژاپن، برزیل، آفریقای جنوبی، اوکراین، تایلند، قبرس، اتریش ، هلند و سوییس است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور یک بیانیه به زبان های عبری و عربی اعلام کرده است که سفارت موقت این رژیم در امارات افتتاح شده است.

ایتان نائیه پیشتر سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه بوده که در نتیجه اختلافات سیاسی بین دو طرف از ترکیه اخراج شده است.

دفتر سفارت رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین هم به طور موقت دایر شده و قرار است با حضور نتانیاهو به طور رسمی افتتاح شود.

قرار است دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی با مغرب در شهر رباط و کنسولگری این رژیم در دبی هم در روزهای آینده افتتاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین