کد خبر: ۶۹۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

نرخ بیکاری در انگلیس رکورد زد

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور بر اثر همه‌گیری کرونا به بالاترین حد در پنج سال گذشته رسیده است.
نرخ بیکاری در انگلیس رکورد زد
آفتاب‌‌نیوز :

اداره آمارهای ملی انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه منتهی به پایان نوامبر (۲۰۲۰) ۵ درصد رشد کرده که این میزان معادل اضافه شدن ۱.۷ میلیون نفر به صف بیکاران است. بر این اساس، افراد شاغل بین سنین ۲۵ تا ۳۴ بیشتر در معرض بیکاری قرار دارند.

این درحالیست که دولت انگلیس طرح حمایت از افراد شاغلی را که به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند تا بهار آینده تمدید کرده است. به این ترتیب دولت وعده داده که ۸۰ درصد از حقوق افراد را تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ پوند تامین می‌کند.

با این حال وزیر دارایی انگلیس اوضاع اقتصاد کشور را بحرانی توصیف کرده و گفته که امکان حمایت مالی از همه شرکت‌های تجاری وجود ندارد. ریشی سوناک تصریح کرد: این بحران بیشتر از آن‌چیزی که فکرش را می کردیم طولانی شده و بیکاری هر نفر یک فاجعه بشمار می‌رود.

بر اساس گزارش اداره آمارهای ملی انگلیس، شمار افراد بیکاری که در یک سال گذشته به کمک هزینه‌های معیشتی دولت متوسل شده‌اند ۲.۶ میلیون نفر افزایش داشته که این میزان معادل ۱۱۳ درصد می‌باشد. آمار و ارقام اداره مالیات انگلیس هم نشان می‌دهد که شمار افراد شاغل ۸۲۸ هزار نفر در ماه دسامبر نسبت به فوریه گذشته کمتر شده است.

اقتصاد انگلیس که پیش از بحران کرونا، زیر فشار ابهامات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا قرار داشت، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. برگزیت تا پیش از شیوع کرونا، هزینه‌ای معادل ۱۷۰ میلیارد دلار به اقتصاد انگلیس تحمیل کرده بود.

با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

ماه گذشته دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که استقراض دولت این کشور به دلیل بحران‌ کرونا به بالاترین حد رسیده و بدهکاری ملی به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، استقراض دولت (اختلاف موجود میان میزان هزینه های عمومی و میزان مالیات های دریافتی) در ماه دسامبر گذشته به رقم ۲۴۰.۹ میلیارد پوند رسیده است. این میزان از زمانی که استقراض دولت توسط دفتر آمار ملی انگلیس در سال ۱۹۹۳ جمع‌آوری شد، سابقه نداشته است.

تحولات یادشده در حالیست که شیوع کرونا در انگلیس غوغایی به راه‌انداخته و مهار آن از کنترل دولت خارج شده است. گزارش‌ها حاکیست که تا ۶ روز دیگر ظرفیت بیمارستان‌های انگلیس تکمیل خواهد شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از ۱۶ دی ماه گذشته قرنطینه سراسری در کشور را اعمال کرد و هشدار داد که اگر لازم باشد محدودیت‌های بیشتری را به اجرا خواهد گذاشت. تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار انگلیسی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

جانسون قرا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین