کد خبر: ۶۹۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸

کاخ سفید: راه‌حل دو دولت تنها راه صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است

سخنگوی کاخ سفید شامگاه روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت که دولت جدید آمریکا معتقد است که راه حل دو دولت تنها راه پیشبرد صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.
کاخ سفید: راه‌حل دو دولت تنها راه صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است
آفتاب‌‌نیوز :

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری تاکید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا معتقد است که راه‌حل دو دولت تنها راه برای پیشبرد صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه گفت دولت بایدن معتقد است که خط لوله گاز «نورد استریم 2» توافق بدی برای اروپا به شمار می‌آید. این خط لوله قرار است که گاز روسیه را به اروپا برساند.

آمریکا در حالی مدعی حمایت از راه حل دو دولت می‌شود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیرا طی نشستی در سنا گفت که دولت بایدن همچنان سفارت آمریکا را در شهر بیت‌المقدس حفظ خواهد کرد.

وی گفته است که دولت بایدن قصد انتقال سفارت آمریکا از قدس به تل‌آویو را ندارد و تأیید کرد که ایالات متحده قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

آمریکا مراسم انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی را روز ۱۴ می سال ۲۰۱۸ برگزار کرد. در این روز دست‌کم ۶۰ فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا قبل‌تر از آن ( روز ششم دسامبر ۲۰۱۷ ) اعلام کرده بود که دولتش قدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» به رسمیت می‌شناسد. او همچنین اعلام کرد واشنگتن سفارتش را به قدس منتقل خواهد کرد.

این اقدام ترامپ که به مفهوم نادیده‌ گرفتن حق فلسطینیان برای برپایی پایتخت دولت آینده خود در قدس و حاکمیت بر شرق آن بوده است، خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷، در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه قدس شرقی و غربی را پایتخت خود اعلام کرد. شورای امنیت سازمان ملل در همین سال در قالب قطعنامه شماره ۴۷۸ اقدام رژیم صهیونیستی را غیر قانونی اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین