کد خبر: ۶۹۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!

رسانه ها به نقل یکی از مقامات کاخ ریاست جمهوری فرانسه گزارش دادند که بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای ۲۰۱۵ مشروط به توقف فعالیتهای تحریک آمیز ادعایی تهران و اجرای تعهدات خود ذیل برجام است.
کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌ها روز سه شنبه به نقل از یک مقام کاخ الیزه گزارش دادند چنانچه ایران خواهان بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد، باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد و تعهدات خود مندرج در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را به مرحله اجرا گذارد.

این در حالی است که به رغم پایبندی کامل ایران به برجام که بارها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفت، دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ماه مه ۲۰۱۸ از این توافق چندجانبه خارج شد و با طرح اتهام‌های واهی علیه تهران تحریم‌های پیش‌تر لغو شده را مجدداً برقرار ساخت.

اکنون مقامات دولت فرانسه با چشم‌پوشی از عهدشکنی آشکار طرف‌های غربی برجام بویژه آمریکا، شرط بازگشت واشنگتن به این توافق را پایبندی کامل ایران به تعهدات خود مندرج در برجام می‌دانند؛ بدون آنکه کوچک‌ترین تضمینی برای پایبندی طرف آمریکایی به این توافق ارائه کنند.

این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه در اظهاراتی مدعی شده که «چنانچه آنها [مقامات ایران] نسبت به مذاکرات جدی بوده و خواهان مشارکت مجدد تمام طرف‌های برجام هستند، باید نخست از [اقدامات] تحریک‌آمیز خود دست برداشته و سپس آنچه که الزامی است را رعایت کنند».

این در حالی است که «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران هفته گذشته تصریح کرد که در صورت بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام، تهران به تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل خواهد کرد.

ذکر این نکته لازم است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا در نشست تأیید صلاحیت خود در سنا به صراحت اعلام کرد که دولت جدید ایالات متحده درصدد گنجاندن برنامه موشکی ایران در دامنه شمول توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین