کد خبر: ۶۹۲۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمد /افزایش "تردد" و "تجمع" خطرناک است

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، گفت: در شرایط فعلی تنها راه مهار بیماری کووید-۱۹ واکسیناسیون است؛ اما باید همه دنیا به تدریج واکسینه شوند تا زندگی به حالت عادی بازگردد.
زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمد /افزایش
آفتاب‌‌نیوز :

مینو محرز درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: اگر قرار باشد با فروکش کردن بیماری مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیرون بیایند و سفرهای درون شهری و بین‌شهری افزایش یابد، که متاسفانه تا حدی این اتفاق رخ داده است، مجددا پیک بعدی را خواهیم داشت که اکنون به تدریج و در صورت ادامه عدم رعایت‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، افزود: اشکال همه دنیا این است که با فروکش کردن بیماری، همه فکر می‌کنند بیماری تمام شد و از خانه بیرون می‌آیند، سفر می‌روند و... و مجددا می‌بیینم که همان آش است و همان کاسه. بنابراین فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها اقداماتی است که همچنان باید ادامه یابد.

محرز تاکید کرد: تجمع، برگزاری دورهمی و افزایش سفرها، تجمع در مراکز و اماکن عمومی و... همچنان بسیار خطرناک بوده و منجر به بروز امواج بعدی بیماری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها راه مهار بیماری کووید-۱۹ واکسیناسیون است، گفت: منتها باید همه دنیا به تدریج واکسینه شوند تا زندگی به حالت عادی بازگردد. برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید به تدریج و به نوبت و به ترتیب اولویت‌گذاری، همه افراد واکسینه شوند. به عنوان مثال ابتدا کادر درمان، بعد افراد بالای ۷۰ سال، مبتلایان به بیماران زمینه‌ای و به تدریج همه مردم بر اساس اولویت‌ها واکسینه شوند. زیرا واکسن آنقدر نیست که بتوان همه را باهم واکسینه کرد.

محرز با اشاره به نزدیکی نوروز ۱۴۰۰ و احتمال افزایش ترددها و تجمعات در مراکز خرید، رستوران‌ها و... گفت: تردد و تجمع در این مراکز بسیار خطرناک است. بنابراین حتما باید مراقبت کرده و به نوع متفاوتی این ایام را بگذرانیم. در عین حال باید فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین