کد خبر: ۶۹۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

۵ عضو شبکه هرمی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مراغه گفت: پنج عضو اصلی یک شبکه هرمی در این شهرستان دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
۵ عضو شبکه هرمی دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رمضان الهوردیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی که در پی تحقیقاتی از فعالیت این شرکت هرمی مطلع شده بودند، موضوع را در دستور کار قرار دادند و محل فعالیت و اعضای این شرکت مورد شناسایی و تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از آن و با هماهنگی لازم با مقام قضائی، وارد محل این شرکت شدند و اعضای اصلی آن را دستگیر کردند.

به گفته وی در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد اعضای این باند که فاقد هرگونه مجوز فعالیت قانونی هستند، با دریافت حق‌السهم از هر یک از اعضا، به آموزش آنان در زمینه جذب زیرمجموعه اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ نفر به عنوان کارورز این شرکت هرمی مشغول آموزش بودند، افزود: متهمان در بازجویی‌های پلیسی ضمن به جرم خود اعتراف کردند و مبالغ اخذ شده از مالباختگان به میزان حدود ۴۰ میلیون تومان را بازگرداندند.

وی اضافه کرد: وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا، مهم‌ترین شگرد شرکت‌های هرمی است و شهروندان ضمن خودداری از مشارکت در این گونه فعالیت‌ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌انگیز، در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

بازاریابی شبکه‌ای روش نوین فروش محصولات در عصر ٢١ است و «الوین‌لویس تافلر» سال‌ها قبل در زمینه انقلاب دیجیتال پیش‌بینی کرده بود که تغییرات و مهارت ارتباط گرفتن اهمیت بالایی خواهد داشت؛ همان اتفاقی که با «نت‌ورک» مارکتینگ‌ها در حال حاضر می‌افتد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین