کد خبر: ۶۹۲۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

ظریف: درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های چندجانبه در منطقه با مقامات ارمنستان گفت‌وگو می‌کنم

وزیر امور خارجه در سومین مقصد سفرش به منطقه و در ایروان گفت که درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های چندجانبه در منطقه با مقامات ارمنستان گفت‌وگو خواهد کرد و افزود: همکاری‌ بین کشورهای منطقه می‌تواند صلح و ثبات درازمدت را به همراه داشته باشد.
ظریف: درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های چندجانبه در منطقه با مقامات ارمنستان گفت‌وگو می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقصد سوم سفرش به منطقه وارد ایروان شد. وی در بدو ورود به پایتخت جمهوری ارمنستان درباره این سفر گفت: ارمنستان یک همسایه و دوست قدیمی برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در دو توقف قبلی من در باکو و مسکو درباره همکاری‌های چندجانبه به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه بین آقایان نیکل پاشینیان، الهام علی اف و ولادیمیر پوتین صحبت‌هایی کردم و زمینه برای همکاری بین کشورهای منطقه به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت را به دنبال داشته باشد.

ظریف خاطرنشان کرد: در ملاقات‌ها در ایروان با آقای پاشینیان و همچنین وزیر خارجه قصد دارم هم درباره روابط دوجانبه ایران و ارمنستان و هم در خصو همکاری‌های چندجانبه در منطقه صحبت کنم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از این نیز به جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص اوضاع قره باغ به گفت‌وگو پرداخته بود.

ظریف در دیدار با علی اف با استقبال از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه‌هایی که به برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه کمک کند را اعلام کرد. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی (+) همچنین روز سه‌شنبه در مسکو و در نشست خبری مشترک با لاوروف همتای روس خود عنوان کرد: لازم است به آقای پوتین و فدراسیون روسیه تبریک می‌گویم که توانستند بحران در منطقه را پایان دهند. امروز ما می‌توانیم در آستانه ورود به یک مرحله جدید باشیم که اختلافات را به همکاری تبدیل کند و بتوانیم با یک همکاری منطقه‌ای به سمت ایجاد هم افزایی در این منطقه برویم و راه‌هایی که برای سه دهه بسته شده بود را مجددا باز کرده و باعث پیشرفت و توسعه اقتصادی کل منطقه بشویم.

به گزارش فارس، ظریف قرار است در ادامه این سفر به گرجستان و پس از آن به ترکیه برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین