کد خبر: ۶۹۲۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

تداوم اعتراضات در لبنان؛ معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند

منابع خبری از ادامه اعتراضات در مناطق مختلفی از لبنان خبر دادند و تأکید کردند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گازهای اشک‌آور استفاده کردند.
تداوم اعتراضات در لبنان؛ معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

تظاهرات مردمی در مناطق مختلف لبنان از جمله طرابلس واقع در شمال این کشور برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد، این تظاهرات در اعتراض به تصمیم دولت لبنان برای تمدید مدت زمان قرنطینه ناشی از شیوع کرونا صورت گرفته است.

معترضان همچنین از وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی گلایه‌مند هستند و تأکید دارند که به خاطر توقف فعالیتهای تجاری و کاری ناشی از قرنطینه، دولت هیچ کمکی به اصحاب مشاغل نمی‌کند.

به گزارش رأی الیوم، به خاطر قرنطینه، بحران معیشتی در طرابلس و بخشهای زیادی از لبنان به وجود آمده است و دامنه اعتراضات محدود به طرابلس نیست، هر چند که بیشتر اعتراضات متمرکز در این شهر است، بلکه در برخی از مناطق لبنان، معترضان، مسیرها را بسته‌اند.

میدان «النور» در طرابلس شاهد اعتراضات و عملیات تعقیب و گریز بین معترضان و نیروهای امنیتی بود؛ زیرا افراد معترض مسیر منتهی به این میدان را بسته بودند.

معترضان همچنین در طرابلس، سطلهای زباله را به آتش کشیدند و ورودی «سرایا» در این شهر را بستند.

به گزارش این روزنامه، معترضان همچنین یک خودروی متعلق به نیروهای امنیتی را در طرابلس به آتش کشیدند و نیروهای نظامی نیز با استفاده از گازهای اشک‌آور، سعی در متفرق کردن آنان داشتند.

شمار دیگری از معترضان نیز با برگزاری راهپیمایی در برخی خیابانهای طرابلس، پلاکاردهایی را در اعتراض به فساد در دست گرفتند و در برابر منزل چندین نفر از نمایندگان پارلمان اعتراض کردند.

معترضان ضمن سر دادن شعارهایی در محکومیت سیاستمداران، خواستار استرداد «پولهای تاراج‌شده» شدند.

در بیروت نیز، شماری از معترضان نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی و همبستگی با طرابلس، مسیرهای واقع در منطقه «المزرعه» و پل «سلیم سلام» و «الدوره» را بستند.

در شهر «صیدا» واقع در جنوب لبنان نیز معترضان در میدان «ایلیا» واقع در مرکز این شهر دست به تحصن زدند و اعتراض خود را نسبت به تصمیم ادامه قرنطینه اعلام کردند.

لبنان از چهاردهم ژانویه کنونی به دلیل مبارزه با انتشار ویروس کرونا با محدودیت‌های کامل عمومی دولت مواجه است. در مدت اخیر شمار مبتلایان در لبنان به گونه‌ای افزایش یافت که دولت ناچار شد در سایه کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی، محدودیت‌های سراسری کامل وضع کند.

در سایه همه‌گیری کرونا و محدودیت فعالیت و آمدوشد مردم، وضعیت اقتصادی لبنان که تحت فشارهای مالی و تحریمی آمریکا نیز قرار دارد، روبه‌روز بدتر می‌شود و شمار بیکاران روبه‌افزایش است. در وضعیت کنونی ارزش لیره لبنان مقابل دلار نیز کاهش یافته و به ۸۷۰۰ لیره مقابل یک دلار رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین