کد خبر: ۶۹۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

هواشناسی هشدار داد؛ بارش برف و باران در راه البرز است

مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به ورود سامانه بارشی از شامگاه فردا پنجشنبه و بارش برف و باران در مختلف استان و کولاک در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوبی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

آرش بهاروند احمدی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی بوده که به موجب آن ازشامگاه پنجشنبه تا عصر روز شنبه هفته آینده رگبار باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات و جاده های شمالی استان کولاک شدید برف به ویژه در مناطق طالقان، دیزین ، آسارا و کندوان مورد انتظار است .

مدیرکل هواشناسی البرز گفت : طی روزهای جمعه و شنبه آینده کاهش میدان دید، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای به دلیل بارش برف و باران ، لغزندگی و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی البرز پیش بینی شده است.

هواشناسی هشدار داد؛ بارش برف و باران در راه البرز است

وی به کوهنوردان توصیه کرد که با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند.

همچنین اجتناب از توقف در دامنه کوه ها و رودخانه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف و باران، تجهیز خودرو ها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب حین گذر از جاده های کوهستانی و خودداری از هرگونه فعالیت بتن ریزی حین فعالیت سامانه به دلیل کاهش دما از مهمترین توصیه های مدیرکل هواشناسی البرز طی سه روز آینده به مردم و مسوولان استان است.

وی با بیان اینکه هوای امروز و فردا پنجشنبه البرز برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود ، گفت : از روز جمعه کیفیت هوای استان بهبود می یابد.

دمای هوای البرز فردا پنجشنبه بین ۲ تا ۱۶ درجه بالای صفر ، جمعه یک تا ۱۴ درجه بالای صفر و شنبه بین منهای ۲ تا ۱۰ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین