کد خبر: ۶۹۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

ترافیک خودروها در میدان ونک به زیر زمین انتقال می‌یابد؟

شهردار منطقه ۳ تهران گفت: مطالعات توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودروها در میدان ونک تهران به زیر زمین آغاز می شود.
ترافیک خودروها در میدان ونک به زیر زمین انتقال می‌یابد؟
آفتاب‌‌نیوز :

احمد تواهن، شهردار منطقه ۳ تهران درباره رفع مشکل ترافیک در میدان ونک گفت: پروژه ی مطالعاتی انتقال ترافیک خودروها در میدان ونک و خیابان های اطراف آن به زیرزمین و تبدیل آن به پیاده راه، در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران پیش بینی شده است و پس از تامین اعتبار این پروژه زیرساختی شهری، مطالعات مزبور توسط مشاورین ذیصلاح برای دستیابی به بهترین طرح های اجرایی انجام می پذیرد.

شهردار منطقه ۳ بیان کرد: این طرح از چهارراه شهید حقانی آغاز می شود و تا ابتدای خیابان ملاصدرا ادامه یافته و همین فضا را در امتداد شمالی جنوبی محور ولیعصر در بر خواهد گرفت و دو هدف اصلی را در بر خواهد داشت.

وی گفت: سهولت در تردد خودرو ها، کاهش زمان سفر در محدوده میدان ونک، تبدیل پیاده راه و بهره مندی شهروندان از جاذبه های گردشگری و خاطره انگیز و نیز سهولت دست یابی به مراکز فروشگاهی و خدماتی این محدوده از شهر تهران از اهداف اصلی این طرح خواهد بود.

تواهن افزود: در این پروژه شهری به غیر از سازه های ترافیکی و حمل و نقل، مواردی از قبیل واحدهای تجاری، پارکینگ و فضاهای خدماتی و تفریحی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان نیز پیش بینی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حجم بالای تردد شهروندان و خودروها مهم‌ترین دلیلی است که موجب شده میدان ونک که یکی از میادین قدیمی و فرا منطقه ای پایتخت به حساب می آید به عنوان اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی تهران منظور شده و در دستور کار قرار داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین