کد خبر: ۶۹۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

وعده "متحد ناوالنی" برای ادامه تلاش در جهت آزادی وی

یک متحد ارشد الکسی ناوالنی روز سه‌شنبه وعده داد مبارزه برای آزاد کردن رهبر اپوزیسیون زندانی روس و نبرد او برای تأثیر بر انتخابات پارلمانی امسال را با وجود سرکوب دولتی اعتراضات محلی و تلاش‌های دولت برای ایجاد فضای رعب و وحشت، ادامه می‌دهد.
وعده
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات آمریکا گفتند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس روز سه‌شنبه خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نگرانی‌هایش در مورد دستگیری ناوالنی را ابزار کرده و وزرای خارجه G۷ هم زندانی کردن ناوالنی را مورد انتقاد قرار داده و تظاهرکنندگان نیز خواستار آزادی او شده‌اند.

"لیوبوف سوبول"، وکیل و سیاست‌مدار در یک کنفرانس خبری گفت که بنیاد ناوالنی برای مبارزه با فساد و دفاتر محلی تیم او با وجود دستگیری پیروان و متحدان، به فعالیت ادامه می‌دهند و تحقیقات کیفری را آغاز می‌کنند.

سوبول که خود تحت بازجویی اتهامات مجرمانه‌ای است که اصرار دارد جعلی هستند، گفت از دستگیر شدن نمی‌ترسد و برنامه‌ای برای خروج از کشور ندارد.

وی به خبرنگاران گفت: گفتن اینکه برای آن (دستگیری) آماده هستم دشوار است، اما سکوت، ترس و بی‌تفاوتی خطرناک‌تر هستند.

وی اظهار کرد: پوتین در تلاش است از طریق ترس و تحقیقات جنایی، مردم را از اعتراض و مبارزه برای حقوق خود متوقف کند.

سوبول با اشاره به اهداف سیاسی متوقف کردن "روسیه متحد"، حزب کرملین در انتخابات پارلمانی آینده، خاطرنشان کرد: حتی با وجود زندانی شدن او هم، طرفدارانش پا پس نمی‌کشند.

متحد ناوالنی اظهار کرد: برنامه‌ها و وظایف بسیاری (بلندمدت و میان‌مدت) برای آینده نزدیک وجود دارد و همه متوجه هستند فردا، یک ماه دیگر، شش ماه دیگر چه کارهایی باید انجام شود. یکی از اهداف اصلی، نابودی انحصار "روسیه متحد" در انتخابات پارلمانی است که در سپتامبر انجام می‌شود.

ناوالنی کارزاری با عنوان "رأی‌دهی‌ هوشمندانه" راه انداخته که برای ارتقای نامزدهایی طراحی شده که بیشتر از همه احتمال دارد نامزدهای حزب حاکم مسلط را شکست دهند.

این پروژه در سال ۲۰۱۹ به نامزدهای مورد حمایت ناوالنی کمک کرد ۲۰ کرسی از ۴۵ کرسی در شورای شهر مسکو را کسب کنند و انتخابات محلی سال گذشته هم شاهد این بود که "روسیه متحد" اکثریت خود در قوه مقننه ۳ شهر را از دست داد.

تحلیل‌گران باور دارند ناوالنی دارای ظرفیت تأثیر بر انتخابات پارلمانی هست؛ این انتخابات کلیدی برای کرملین به شمار می‌رود چرا که تعیین خواهد کرد چه کسی دومای دولتی در ۲۰۲۴ را اداره کند. ۲۰۲۴ زمانی است که دوره فعلی پوتین به پایان می‌رسد و به لطف اصلاحات قانون اساسی در سال گذشته، انتظار می‌رود به دنبال انتخاب مجدد باشد.

روز پنجشنبه دادگاهی قرار است به درخواستی برای حکم زندانی کردن ناوالنی رسیدگی کند. سوبول در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه احتمالی این دادگاه اظهار کرد: ما در کشوری غیرقابل پیش‌بینی زندگی می‌کنیم. آنچه در آینده یا فردا اتفاق می‌افتد، واقعاً ناشناخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین