کد خبر: ۶۹۲۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

سیاست‌گذاری جهانی در اتاق بیضی کاخ سفید/تصاویر

اتاق بیضی دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید است. دکوراسیون این دفتر بنا به خواست هر یک از رؤسای جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد. بسیاری از مهمترین تصمیم‌های سیاسی جهان در این اتاق گرفته شده‌اند.
سیاست‌گذاری جهانی در اتاق بیضی کاخ سفید/تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

به  گزارش دویچه وله، تزیین و دکوراسیون اتاق بیضی بنا به میل رئیس جمهوری وقت صورت می‌گیرد. معمولا بانوی اول وظیفه تزیین و دکوراسیون داخلی کاخ سفید را برعهده دارد. جو بایدن در چهار سال آینده مهم‌ترین قوانین و فرمان‌ها را بر روی "میز تصمیم‌گیری" امضا خواهد کرد. قلمدان روی این میز از یادگاری‌های دوره باراک اوباما است.

 

جو بایدن

بایدن هنوز وسایل و مبلمان دفتر بیضی را تغییر نداده است، اما برخی عکس‌های شخصی خود و خانواده‌اش را در دفتر بیضی قرار داده است. مجسمه‌ای که در روی این میز قرار دارد سردیسی از سزار چاوز است. سزار چاوز یکی از رهبران کارگری و فعال حقوق بشر در آمریکا بود.
جو بایدن بایدن هنوز وسایل و مبلمان دفتر بیضی را تغییر نداده است، اما برخی عکس‌های شخصی خود و خانواده‌اش را در دفتر بیضی قرار داده است. مجسمه‌ای که در روی این میز قرار دارد سردیسی از سزار چاوز است. سزار چاوز یکی از رهبران کارگری و فعال حقوق بشر در آمریکا بود.
تابلوهای تاریخی از رهبران سیاسی آمریکا به دستور جو بایدن به نحو جدیدی دسته‌بندی شده‌اند. تابلویی از فرانکلین روزولت، رئیس جمهور آمریکا ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ در مرکز این مجموعه قرار داده شده است. کاغذ دیواری این اتاق به انتخاب ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ بوده است. قرار است که این کاغذ دیواری نیز عوض شود.
تابلوهای تاریخی از رهبران سیاسی آمریکا به دستور جو بایدن به نحو جدیدی دسته‌بندی شده‌اند. تابلویی از فرانکلین روزولت، رئیس جمهور آمریکا ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ در مرکز این مجموعه قرار داده شده است. کاغذ دیواری این اتاق به انتخاب ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ بوده است. قرار است که این کاغذ دیواری نیز عوض شود.
هری ترومن

هری ترومن، رئیس جمهوری اسبق آمریکا (از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۳) در دفتر بیضی عکس‌های زیادی را به دیوار آویخته بود. اما ترومن علاقه چندانی به تغییر مبلمان و وسایل اتاق بیضی نداشت و چیز جدیدی به این اتاق نیافزود.
هری ترومن هری ترومن، رئیس جمهوری اسبق آمریکا (از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۳) در دفتر بیضی عکس‌های زیادی را به دیوار آویخته بود. اما ترومن علاقه چندانی به تغییر مبلمان و وسایل اتاق بیضی نداشت و چیز جدیدی به این اتاق نیافزود.
کندی

جان اف کندی (راست در تصویر زیر)، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، صندلی گهواره‌ای را برای خود برگزیده بود. پزشکان معالج به دلیل درد مزمن کمر به او توصیه کرده بودند که چنین صندلی را انتخاب کند تا تحرک کافی داشته باشد. دونالد ترامپ نیز در دوران ریاست جمهوری‌اش یک صندلی راحتی اشرافی را برای خود انتخاب کرده بود.
کندی جان اف کندی (راست در تصویر زیر)، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، صندلی گهواره‌ای را برای خود برگزیده بود. پزشکان معالج به دلیل درد مزمن کمر به او توصیه کرده بودند که چنین صندلی را انتخاب کند تا تحرک کافی داشته باشد. دونالد ترامپ نیز در دوران ریاست جمهوری‌اش یک صندلی راحتی اشرافی را برای خود انتخاب کرده بود.
جان اف کندی

اتاق یا دفتر بیضی در گذشته شاهد اتفاقات مهمی در تاریخ آمریکا و جهان بوده است. میز کار در دفتر بیضی یکی از وسایلی است که کمتر از هر مبلمان دیگری در این اتاق تغییر یافته است. در عکس زیر جان اف کندی در سال ۱۹۶۳ قرارداد ممنوعیت آزمایش‌ تسلیحات هسته‌ای در دریا، هوا و فضا را امضا می‌کند.
جان اف کندی اتاق یا دفتر بیضی در گذشته شاهد اتفاقات مهمی در تاریخ آمریکا و جهان بوده است. میز کار در دفتر بیضی یکی از وسایلی است که کمتر از هر مبلمان دیگری در این اتاق تغییر یافته است. در عکس زیر جان اف کندی در سال ۱۹۶۳ قرارداد ممنوعیت آزمایش‌ تسلیحات هسته‌ای در دریا، هوا و فضا را امضا می‌کند.
لیندون جانسون

لیندون جانسون، سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا، به رنگ‌های روشن علاقه داشت و مبلمان اتاق بیضی را متناسب با سلیقه خود تزیین کرد. در این عکس جانسون و همکارانش گزارش‌های مربوط به کشته‌شدن مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش ضدتبعیض نژادی در شهر ممفیس را دنبال می‌کنند. جانسون برای تعقیب اخبار و حوادث دستور داد که چند دستگاه تلویزیون در اتاق بیضی نصب شود.
لیندون جانسون لیندون جانسون، سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا، به رنگ‌های روشن علاقه داشت و مبلمان اتاق بیضی را متناسب با سلیقه خود تزیین کرد. در این عکس جانسون و همکارانش گزارش‌های مربوط به کشته‌شدن مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش ضدتبعیض نژادی در شهر ممفیس را دنبال می‌کنند. جانسون برای تعقیب اخبار و حوادث دستور داد که چند دستگاه تلویزیون در اتاق بیضی نصب شود.
جرالد فورد

در اتاق بیضی در دوران زمامداری جرالد فورد، سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا، موکتی به رنگ سفید پهن شده بود. فورد فضایی راحت و دنج در این اتاق به وجود آورده و علاقه داشت که در این اتاق گفت‌وگوهای دوستانه را انجام دهد. در عکس زیر فورد با نلسون راکفلر، معاون خود سرگرم گفت‌وگو است. ماکت کشتی در قفسه دیواری در این عکس در دوران جیمی کارتر نیز زینت‌بخش اتاق بیضی بود.
جرالد فورد در اتاق بیضی در دوران زمامداری جرالد فورد، سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا، موکتی به رنگ سفید پهن شده بود. فورد فضایی راحت و دنج در این اتاق به وجود آورده و علاقه داشت که در این اتاق گفت‌وگوهای دوستانه را انجام دهد. در عکس زیر فورد با نلسون راکفلر، معاون خود سرگرم گفت‌وگو است. ماکت کشتی در قفسه دیواری در این عکس در دوران جیمی کارتر نیز زینت‌بخش اتاق بیضی بود.
جیمی کارتر

برای جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا، آگاهی از مسایل جهانی اهمیت خاصی داشت. به همین دلیل او در اتاق بیضی یک کره جغرافیایی زمین در کنار میز کارش قرار داده بود. همسرش، روزالین کارتر، (پشت سر کارتر) همواره حامی شوهرش و اقدامات او بود.
جیمی کارتر برای جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا، آگاهی از مسایل جهانی اهمیت خاصی داشت. به همین دلیل او در اتاق بیضی یک کره جغرافیایی زمین در کنار میز کارش قرار داده بود. همسرش، روزالین کارتر، (پشت سر کارتر) همواره حامی شوهرش و اقدامات او بود.
رونالد ریگان

در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا، همسرش نانسی جای ثابتی در دفتر بیضی داشت. نانسی ریگان حتی یکبار به کمک همکاران کاخ سفید یکی از جلسات هیات دولت را برگزار کرد. نانسی ریگان در تزیین اتاق بیضی نیز سهمی اساسی داشت. قالی و مبلمان با زمینه‌های روشن و طرح‌های رنگی با سلیقه نانسی ریگان زینت‌بخش اتاق بیضی بود.
رونالد ریگان در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا، همسرش نانسی جای ثابتی در دفتر بیضی داشت. نانسی ریگان حتی یکبار به کمک همکاران کاخ سفید یکی از جلسات هیات دولت را برگزار کرد. نانسی ریگان در تزیین اتاق بیضی نیز سهمی اساسی داشت. قالی و مبلمان با زمینه‌های روشن و طرح‌های رنگی با سلیقه نانسی ریگان زینت‌بخش اتاق بیضی بود.
بیل کلینتون

در دوره بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا، اعضای خانواده مرتب در دفتر بیضی حضور داشتند. چلسی، دختر بیل کلینتون همیشه اجازه داشت در اتاق بیضی کنار پدرش باشد. گربه و سگ خانواده نیز به دفعات به دفتر بیضی آورده می‌شدند. بسیاری از وسایل و اشیا در اتاق بیضی در دوره کلینتون وسایل خصوصی خانواده بودند.
بیل کلینتون در دوره بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا، اعضای خانواده مرتب در دفتر بیضی حضور داشتند. چلسی، دختر بیل کلینتون همیشه اجازه داشت در اتاق بیضی کنار پدرش باشد. گربه و سگ خانواده نیز به دفعات به دفتر بیضی آورده می‌شدند. بسیاری از وسایل و اشیا در اتاق بیضی در دوره کلینتون وسایل خصوصی خانواده بودند.
جورج دبلیو بوش

برای جورج دبلیو بوش، چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا، صندلی چرمی پشت میز کار مهم‌ترین مبلمان محسوب می‌شد. دیوار اتاق بیضی در این دوره رنگ کِرِم روشن داشت. مبلمان ساده انتخاب شده بود و یک صندلی برای گفت‌وگو با همکاران همیشه در کنار میز کار قرار داشت. بوش و همسرش، لورا در این اتاق از پاپ بندیکت شانزدهم استقبال کردند.
جورج دبلیو بوش برای جورج دبلیو بوش، چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا، صندلی چرمی پشت میز کار مهم‌ترین مبلمان محسوب می‌شد. دیوار اتاق بیضی در این دوره رنگ کِرِم روشن داشت. مبلمان ساده انتخاب شده بود و یک صندلی برای گفت‌وگو با همکاران همیشه در کنار میز کار قرار داشت. بوش و همسرش، لورا در این اتاق از پاپ بندیکت شانزدهم استقبال کردند.
باراک اوباما

باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا، وسایل و مبلمان دفتر بیضی را بر اساس پروتکل‌های رسمی انتخاب کرده بود. در این اتاق اوباما با مهمانان خارجی و سران کشورهای دیگر دیدار می‌کرد. اما در اتاق کناری، محیطی خصوصی ایجاد کرده بود و با قرار دادن تلویزیون مسابقات ورزشی، به‌ویژه مسابقات بسکتبال را دنبال می‌کرد.
باراک اوباما باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا، وسایل و مبلمان دفتر بیضی را بر اساس پروتکل‌های رسمی انتخاب کرده بود. در این اتاق اوباما با مهمانان خارجی و سران کشورهای دیگر دیدار می‌کرد. اما در اتاق کناری، محیطی خصوصی ایجاد کرده بود و با قرار دادن تلویزیون مسابقات ورزشی، به‌ویژه مسابقات بسکتبال را دنبال می‌کرد.
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، دکوراسیون اتاق بیضی را به کلی تغییر داد. نخست کاغذ دیواری این اتاق عوض شد. این کاغذ دیواری در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما توسط همسرش میشل اوباما انتخاب شده بود. بیشتر وسایل و اشیا در دوره ترامپ در دفتر بیضی رنگ طلایی داشتند.
دونالد ترامپ دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، دکوراسیون اتاق بیضی را به کلی تغییر داد. نخست کاغذ دیواری این اتاق عوض شد. این کاغذ دیواری در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما توسط همسرش میشل اوباما انتخاب شده بود. بیشتر وسایل و اشیا در دوره ترامپ در دفتر بیضی رنگ طلایی داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین