کد خبر: ۶۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

پوتین: اختلافات میان مسکو و واشنگتن همچنان پابرجاست

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست داووس تاکید کرد اختلافات میان مسکو و واشنگتن همچنان پابرجاست.
پوتین: اختلافات میان مسکو و واشنگتن همچنان پابرجاست
آفتاب‌‌نیوز :

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه یک روز بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مجازی داووس تاکید کرد که اختلافات با واشنگتن همچنان وجود دارد.

براساس گزارش اسکای نیوز، پوتین بیان اینکه سیستم امنیتی جهانی دچار فرسودگی شده است گفت: امیدواریم شاهد اختلافات زیاد منجر به درگیری با آمریکا نباشیم.

پوتین و بایدن روز گذشته در یک تماس تلفنی درباره برخی مسائل و اختلافات دوجانبه با یکدیگر بحث و رایزنی کردند.

دفتر ولادیمیر پوتین گفته: «(در جریان گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا) درباره مسائل بین‌المللی از قبیل خروج یکجانبه ایالات متحده از معاهده آسمان‌های باز، مشکلات (موجود) برای حفظ برجام، حل بحران اوکراین و ابتکار روسیه برای برگزاری نشست اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل صحبت شد».

پوتین در ادامه سخنرانی خود تمدید معاهده استارت جدید که روز گذشته با توافق روسای جمهور آمریکا و روسیه صورت گرفته است را یک گام در مسیر درست خواند هرچند که تاکید کرد هنوز تناقضات زیادی در آن باقی مانده است.

وی اضافه کرد، همه ما می‌دانیم که عدم توانایی در حل چنین اختلافاتی در قرن بیستم منجر به وقوع جنگ جهانی دوم شد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه درگیریهای کوچک به شدت در حال افزایش است اما در عین حال گفت که وقوع یک جنگ فراگیر که برای بشر فاجعه بار باشد در حال حاضر غیر محتمل است.

نشست داووس هر ساله در سوئیس برگزار می‌شود امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و تمرکز آن بر احیای اقتصاد جهانی بعد از رکود کسب و کارها ناشی از بحران شیوه ویروس کووید-19 است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین