کد خبر: ۶۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

رایج‌ترین علل درد‌های غیر قلبی قفسه سینه را بشناسید!

درد قفسه سینه در اکثر افراد این معنی را می دهد که خطر حمله قلبی بسیار نزدیک است اما بسیاری از این دردها در واقعیت هیچ ارتباطی با مشکلات قلبی ندارند.
رایج‌ترین علل درد‌های غیر قلبی قفسه سینه را بشناسید!
آفتاب‌‌نیوز :
درد قفسه سینه غیر قلبی یا NCCP از جمله دردهایی که قریب به 25 درصد از مردم ایالات متحده آن را تجربه کرده اند و بنا به 8 دلیل پزشکی بروز می کند:
 
بیماری ریفلاکس معده
 
 بیماری ریفلاکس یا همانGERDشایع ترین علت درد قفسه سینه غیر قلبی است. بازگشت محتویات معده به مری منجر به بروز این بیماری می شود و از طریق تصویربرداری می توان آن را تشخیص داد. درمان ریفلاکس معده نیاز به یک رویکرد گام به گام شامل تغییر شیوه زندگی و کنترل ترشح اسید معده دارد. تغییرات در شیوه زندگی شامل کاهش وزن، اجتناب از وعده های غذایی حجیم، عدم خوابیدن بعد از بلع غذا، اجتناب از الکل، نعناع، کافئین، شکلات، آب مرکبات و ... است. دارودرمانی شامل داروهای آنتی اسید، مسدودکننده هایH2و مهارکننده های پمپ پروتون برای کاهش اسید معده توصیه می شود.
 
اختلالات حرکتی مری
 
یک علت کمتر شایع برای ابتلا به درد قفسه سینه غیر قلبی است. نمونه هایی از این اختلالات عبارت است از اسپاسم منتشر مری، اختلالات حرکتی مری به هر گونه اختلال در بلع غذا یا اسپاسم در واکنش آلرژیک به غذاهای خاص گفته می شود.
 
التهاب مری
 
التهاب مری یا ازوفاژیت همراه با دشواری بلع، بلع دردناک، درد قفسه سینه بخصوص پشت جناغ ضمن خوردن غذا، تهوع، استفراغ و درد شکم خود را نشان می دهد. بسیاری از شناسه ها و نشانه های التهاب مری در اثر تعدادی از حالات مختلف به وجود می آید که بر دستگاه گوارش تاثیر دارند. در صورت وجود نشانه های زیر باید به پزشک مراجعه کرد:
 
بیش از چند روز طول بکشد.
 
آنقدر شدید باشد که غذا خوردن دشوار شود.
 
با نشانه هایی از جمله سردرد، تب و دردهای عضله همراه باشد.
 
با آنتی اسیدهای معمولی رفع نشده یا بهبود نیابد.
 
همراه با درد قفسه سینه باشد که بیش از چند دقیقه طول می کشد.
 
آمبولی ریوی
 
آمبولی ریه انسداد ناگهانی در عروق ریه است علت آن معمولا یک لخته خون در پا به نام ترومبوز ورید عمقی است که این لخته می شکند و از طریق جریان خون به ریه ها سفر می کند. آمبولی ریه یک بیماری جدی است که می تواند سبب آسیب دائمی به ریه ی آسیب دیده، سطوح پایین اکسیژن در خون و آسیب به ارگان های دیگر بدن در اثر نرسیدن اکسیژن کافی به آن شود. آمبولی ریه می تواند با تنگی نفس، درد قفسه سینه یا سرفه خونی همراه باشد. بهترین درمان برای آمبولی ریوی پیشگیری است به حداقل رساندن خطر ابتلا به ترومبوز ورید عمقی کلیدی در جلوگیری از یک بیماری بالقوه کشنده است.
 
سرطان ریه
 
سرطان ریه یکی از علل اصلی مرگ ناشی از سرطان در ایالات متحده و در هر دو جنس است. سیگاری ها و کسانی که در معرض دود دست دوم هستند، بیشتر خطر ابتلا به این سرطان را دارند. سرطان ریه ممکن است موجب درد در قفسه سینه، شانه یا ناحیه کمر شود که گاهی با سرفه نیز همراه است. اگر متوجه هر نوع دردی در قفسه سینه شدید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که درد در منطقه خاصی از قفسه سینه متمرکز شده یا در سرتاسر آن منتشر می شود. یکی از علل درد در قفسه سینه بزرگ شدن غدد لنفاوی یا متاستاز توده سرطانی به دیواره قفسه سینه، پرده جنب یا دنده هاست.
 
اختلالات روانپزشکی
 
برخی از اختلالات روان پزشکی از جمله اضطراب و افسردگی از علل شایع درد قفسه سینه غیر قلبی هستند. اینطور مشخص شده که مبتلایان به این اختلالات سه برابر بیش از دیگران مبتلا به درد قفسه سینه می شوند. درمان های خاص برای اضطراب شامل داروهای ضد اضطراب از جمله دیازپام، یا آلپرازولام است. اضطراب مزمن یا افسردگی با مهارکننده های بازجذب سروتونین مانند فلوکستین، پاروکستین، سیتالوپرام و ... درمان می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین