کد خبر: ۶۹۲۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
سردار سلامی: دشمن اثر کار صداوسیما را حس کرده است

در دیدار فرمانده سپاه و رئیس صداوسیما چه گذشت؟

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌با بیان اینکه جمهوری اسلامی در معرض انواع هجمه‌ها و جنگ نرم جهانی قرار دارد، تصریح کرد: رسانه ملی نقطه مرکزی این جنگ نابرابر و در قلب مخاطرات است.
در دیدار فرمانده سپاه و رئیس صداوسیما چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر حسین سلامی‌ عصر امروز (۸ بهمن‌ماه) در دیدار با علی عسکری، رئیس صداوسیما با قدردانی از عملکرد رسانه ملی در این ایام، به‌ویژه بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: باوجود همه نقص‌های ناشی از شیوع کرونا که می‌توانست مراسم سالگرد را تحت تاثیر قرار دهد، انصافاً صداوسیما توانست با عملکرد خود، این وضع را جبران کند و با نیت درخشان و الهی همکاران این رسانه، معرفت عمیق و شناخت جدیدی در موضوع مقاومت با تمسک به شهادت سپهبد سلیمانی ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رسانه ملی کار فرهنگی بزرگی انجام داد و با اراده و نیت خالص، روح معنویت، حماسه، جهاد و شهادت را در جامعه تقویت کرد، افزود: به‌این‌ترتیب مراسم سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی به یک جغرافیا محدود نماند، بلکه جریانی جدید، شناخت اساسی و نشاط انقلابی به‌واسطه این پیام‌رسانی زیبای رسانه ملی رقم خورد.

سردار سلامی‌با تأکید بر اینکه هرگاه صداوسیما بر یک موضوع متمرکز می‌شود، غوغا به پا می‌کند، گفت: صداوسیما اثبات کرده است که در نقطه مرکزی نهضت روشنگری افکار عمومی قرار دارد و می‌تواند نقشی جریان‌ساز را ایفا کند و این را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

سردار سرلشکر سلامی یکی از اقدامات اثرگذار و هوشمندانه رسانه ملی در برهه کنونی را تغییر رفتارهای اجتماعی مردم در دوره شیوع کرونا توصیف کرد و گفت: صداوسیما نقش اول را در فضای فرهنگی جامعه و الگوی رفتاری مردم بازی می‌کند؛ این رسانه هرکجا امتدادبخش فعالیت هر دستگاهی بوده، توانایی آن دستگاه را برای حل مسئله مضاعف کرده است. شاهد مثال این جریان، امتدادبخشی رسانه ملی به تلاش‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

او بر اثربخشی و فراگیر بودن مدیریت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رسانه ملی تأکید و تصریح کرد: برای مثال رزمایش موشکی که حداکثر در یک دقیقه شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد، وقتی در رسانه ملی منعکس و به جهان مخابره می‌شود، موج اقتدار، شکوه، نشاط و امید را به راه می‌اندازد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این‌ها نشان‌دهنده عظمتی است که صداوسیما در ضریب‌بخشی به تأثیر واقعه‌ها دارد، گفت: بسیاری از حوادث به‌ظاهر در ظرف زمانی خود تاکتیکی هستند، اما وقتی رسانه ملی پای‌کار می‌آید، پیامد راهبردی پیدا می‌کنند.

سردار سرلشکر سلامی رسانه ملی را نقطه مرکزی جنگی نابرابر با استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: شما در قلب این مخاطرات هستید. دشمن اثر کار شما را حس کرده است. بامطالعه نگاه دشمن به صداوسیما متوجه شدم این‌ها دقیقاً اجزای کار رسانه ملی را در ابعاد مختلف سیاسی، علمی، انقلابی، فرهنگی و ... تحلیل می‌کنند.

او افزود: دشمن همان‌طور که دوست دارد تعداد موشک‌های ما را بشمارد و سناریوی نبرد طراحی کند؛ به شما هم همین‌طور به‌عنوان جبهه مستحکم سیاسی، انقلابی و فرهنگی نگاه می‌کند و نسخه می‌دهد که چطور می‌تواند این رسانه را که به مفاهیم مدرن جهان، اندیشه و ابتکار عمل مجهز است، از کار بیندازد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه که خود آمریکایی‌ها گفته‌اند تلاش دارند نابینایی سیاسی را در جوامع خود و دیگر کشورها شایع سازند، گفت: شما به عنوان صداوسیمای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همواره مقابل این راهبرد آمریکایی‌ها ایستاده‌اید و با روشنگری سیاسی که ایجاد می‌کنید، دشمن را بسیار آزار می‌دهید و مطمئن هستم رسانه ملی با رویکرد جدید و عمیق خود در ایام‌الله دهه فجر، با تکیه‌بر مزیت‌های بومی‌مان، همین مسیر را ادامه خواهد داد و از زوایای دیگر روشنگری خود را تعمیق می‌بخشد.

سردار سرلشکر سلامی افزود: این حرکت رسانه ملی نه در یک مقطع کوتاه، بلکه در طول زمان و نبردی فرسایشی پیش می‌رود و صداوسیمای جمهوری اسلامی توانسته است به‌تدریج در جنگ رسانه‌ای دشمن را بتراشد، فرسوده و از اعتبار ساقط کند.

وی ادامه داد: با نگاهی به ناآرامی‌های داخلی در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی به‌خوبی شاهدیم که شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی چگونه توانسته‌اند در روشنگری جهانی اثربخش باشند و البته این پایان راه و نقطه مطلوب نیست و باید بسیار تلاش کرد.

سردار سرلشکر سلامی دهه فجر را به‌عنوان نقطه تمرکز جدیدی که برای رسانه ملی قابل اتکاست، دانست و گفت: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در طول این سال‌ها ما را از نیل‌های بزرگی عبور داده‌اند. خدا می‌داند که در آستانه چه جنگ‌های بزرگی رفته‌ایم، اما بنا به خرد، منطق، حکمت، ژرف‌اندیشی و شجاعت عظیم اخلاقی مقام معظم رهبری از جنگ دور شدیم، با دشمن جنگیدیم، اما اجازه جنگیدن را به آن‌ها ندادیم و این همه‌اش به حکمت رهبری معظم انقلاب (مدظله‌العالی) برمی‌گردد.

فرمانده کل سپاه افزود: نخبگان آمریکایی خودشان به این مشکل پی پرده‌اند و اعتراف کرده‌اند که اولین مشکل‌شان آن است که رهبران‌شان حکمت ندارند؛ آن‌ها می‌گویند هر رهبری در هر جای جهان زمام قدرت هر کشوری را در دست بگیرد، همچون خودش آن کشور را کوچک یا بزرگ می‌کند. ترامپ هم به‌اندازه خودش، آمریکا را کوچک کرد. ترامپ علت نبود، نماد بود و این به ساختار آمریکا برمی‌گردد که خودشان هم به آن معترف هستند.

سردار سرلشکر سلامی‌با اشاره به بودجه نظامی ۷۴۰ میلیارد دلاری آمریکا تصریح کرد: این قدرت نظامی‌با این‌ همه بودجه در حال پوسیدن است. مارپیچی که آمریکا را به پایین کشانده، به دلیل حماقت رهبرانش بوده است، زیرا ثروت را به هزینه بی‌بازگشت تبدیل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته است در هرگونه رویارویی راهبردی دشمن را به مفهوم حقیقی شکست دهد، گفت: آن‌ها هر مکری که به خرج دادند، برای خودشان اتفاق افتاد؛ به‌طوری‌که امروز چهره بدتری از یک کشور جهان‌سومی دارند که در آن نه از رفاه خبری هست، نه امنیت، نه نظم و نه قانون.

فرمانده کل سپاه نقش رسانه ملی را در بازنمایی این وضع آمریکا بی‌بدیل دانست و گفت: امروز که عطشی در جهان برای دریافت پیام انقلاب اسلامی وجود دارد، جغرافیای جنگ رسانه ملی باز شده است و از این فرصت برای جهش بیشتر استفاده می‌کند.

او افزود: امروز در میدان موازنه، تأثیر مهم‌تر از قدرت، دارایی و ثروت است. همان‌طور که ما در سپاه بر مبنای موازنه قدرت پیش نمی‌رویم و برای نمونه با یک موشک بالستیک می‌توانیم یک ناو هواپیمابر چند میلیارد دلاری را بی‌خاصیت کنیم، رسانه ملی هم مشغول نبردی نامتقارن است و از فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کند.

سردار سرلشکر سلامی‌با اشاره به شکست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، شکست این کشور در بر هم زدن نقش ثبات‌آفرین جمهوری اسلامی در منطقه و همین‌طور شکست آمریکا در بر هم زدن امنیت داخلی ایران با اتکا به جنگ روانی و اثرگذاری بر افکار عمومی‌گفت: این‌ها ازجمله توفیقاتی است که کشور با توسل به مقاومت، دشمن را به شکست و عقب‌نشینی واداشت و نقش رسانه ملی در همه آن‌ها قابل مشاهده است.

او پیشرفت‌های موشکی ازجمله تولید موشک نقطه‌زن با برد ۱۸۰۰ کیلومتری و همین‌طور تولید انواع پهپاد را نشانه هوش ایرانی توصیف و تصریح کرد: در نگاه خرد و کلان به صحنه درمی‌یابیم که کشور باوجود تحریم‌ها توانسته است سرشار از توفیقات بزرگ باشد. نشان دادن این دستاوردها در دهه فجر اهمیت به سزایی دارد و امروز در جایگاهی قرار داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی‌با اروپا و آمریکا قابل‌مقایسه است.

فرمانده کل سپاه بر برتری منطق انقلاب اسلامی در مقایسه با دشمنان تأکید کرد و گفت: منطق انقلاب اسلامی هم به لحاظ عینی و هم به لحاظ نظری اثبات کرده است که نسبت به دشمنان خود برتری دارد و بنابراین می‌بایست این را با شاهد و مثال برای افکار عمومی تبیین کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
صداوسیما ی میلی انقدر دیگه گند زده که همه می شناسن من که هر چی صداوسیما بگه عکسش راتصور میکنم اگر بگه سکه نخرید میرم میخرم اگر بگه روغن فراوان هست می فهمم کمبود هس اگر ................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین