کد خبر: ۶۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
بیشتر نقاط کشور برفی و بارانی می شود

ورود سامانه بارشی جدید به ایران/پیش‌بینی بارش برف و باران در جاده‌های ٢٥ استان/توصیه پلیس

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، گفت: این سامانه بارشی که در اکثر نقاط کشور فعال خواهد بود به تدریج روز یکشنبه ( ۱۲ بهمن) از کشور خارج خواهد شد.
ورود سامانه بارشی جدید به ایران/پیش‌بینی بارش برف و باران در جاده‌های ٢٥ استان/توصیه پلیس
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل‌ نقشه‌های هواشناسی گفت: از ظهر امروز( پنجشنبه ۹ بهمن) به تدریج سامانه بارشی از نوار غربی کشور وارد شده و در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات باعث کولاک برف می‌شود. روز جمعه (۱۰ بهمن) ضمن تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن علاوه بر مناطق ذکر شده به استان‌های واقع در سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال بوشهر و شمال غرب فارس کشیده خواهد شد.

به گفته وی روز شنبه (۱۱ بهمن) بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نیمه شمالی استان‌های بوشهر و فارس و با شدت ضعیف تر در برخی مناطق شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۲ بهمن) بارش پراکنده برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد. روز دوشنبه (۱۳ بهمن) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در استانهای مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، استان‌های واقع در مرکز، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرق، جنوب شرق، و جنوبی کشور احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

ضیائیان تاکید کرد: از اواخر وقت پنحشنبه (۹ بهمن) و طی روز جمعه (۱۰ بهمن) شمال خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه ( ۱۱ و ۱۲ بهمن) خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰بهمن) نیمه ابری و در ساعات ابری به همراه بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۱بهمن) نیز ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی بارش برف و باران در جاده‌های ٢٥ استان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پیش بینی بارش برف و باران در جاده های ٢٥ استان خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی  در این باره اظهار کرد: بر اساس اخرین پیش بینی های صورت گرفته که بر اساس اطلاعات و اعلام سازمان هواشناسی است، از روز جاری، پنجشنبه ٩ بهمن تا شنبه ١١ بهمن شاهد بارش برف و باران در برخی جاده های کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: این محور ها از جمله جاده های استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، البرز، تهران، مازندران، مرکزی، خوزستان، قم، گیلان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به به لغزندگی جاده ها در حین رانندگی احتیاط و مقررات رانندگی را به صورت کامل رعایت کنند. همچنین حین عبور از جاده های کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین