کد خبر: ۶۹۳۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

قاتلی که پس از 14 سال بخشیده شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک قاتل از کابوس 14 ساله چوبه دار خبر داد.
قاتلی که پس از 14 سال بخشیده شد
آفتاب‌‌نیوز :

جبار تجری در تشریح این پرونده اظهار کرد: سال 1385 در پی اختلاف خانوادگی بین یک زن و شوهر در کرمانشاه، زن به همراه فرزند خردسالشان به حالت قهر به منزل خاله خود مراجعه می کند.

وی تصریح کرد: شوهر این زن پس از مدتی برای بازگردان همسر و فرزندش به منزل خاله همسرش مراجعه می کند که درآنجا با مقاومت و مخالفت شوهر خاله همسر خود برای بازگشت آنها مواجه و به درگیری شدید لفظی کشیده می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان افزود: در این بین شوهر زن به منظور ایجاد ترس و تهدید با اسلحه به سوی شوهرخاله همسرش شلیک می کند که گلوله به پهلوی شوهر خاله اصابت کرده و منجربه مجروح شدنش می شود و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحت فوت می کند.

وی تاکید کرد: پس از اعلام گزارش این تیراندازی به ضابطین دستگاه قضایی و ورود پلیس آگاهی، قاتل دستگیر شده و پرونده قضایی برای او تشکیل می شود.

تجری افزود: در نهایت با طی شدن فرآیندهای رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی، برابر کیفرخواست دادسرای کرمانشاه قاتل به قصاص محکوم شد و سال 1387 این حکم در دیوان عالی کشور هم به تائید می رسد.

رئیس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه اظهار کرد: پس از اینکه این پرونده طی چندسال مراحل رسیدگی خود را می گذراند و در نهایت منجر به حکم قطعی قصاص شد، خانواده قاتل و یکی از خیرین استان درخواست کردند تا این پرونده به منظور سازش به ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان ارجاع شود.

وی تصریح کرد: با ارجاع این پرونده به شعبه 45 ستاد تالیف قلوب استان، اعضای این ستاد تلاش شبانه روزی را برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول شروع کردند و جلسات مکرری را با آنها داشتند که سرانجام با مجموعه این تلاش ها سازش در این پرونده ایجاد شد تا قاتل پس از 14 سال از کابوس چوبه دار رهایی پیدا کند.

تجری افزود: خانواده مقتول دی ماه امسال با حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی استان رضایت بی قید و شرط خود را مبنی بر گذشت از قصاص اعلام کردند و این پرونده با سازش ختم شد.

قاتلی که پس از 14 سال بخشیده شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
خدا را شکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین