کد خبر: ۶۹۳۱۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵

ماجرای شایعه پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران چه بود؟

ایدی کوهین در یکی از توییت‌های خود نوشته است: «جت‌‌های رادارگریز اف-۳۵ تمام وقت در حریم هوایی عراق و ایران گشت‌زنی می‌کنند و شما نمی‌دانید. این حقیقت است. وقتی ما سلاحی می‌خریم از آن استفاده می‌کنیم. سعودی‌ها شنیدید. هیچ راداری بر روی زمین قادر به شناسایی این هواپیما نیست.»
ماجرای شایعه پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه، ساعاتی پس از شنیده شدن آژیر خطر در غرب تهران، ارتباط آن با احتمال ورود هواپیماهای جنگی اسرائیل به حریم هوایی ایران را رد کرد.

شائبه پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران ظاهرا بدنبال توییتی‌هایی از ایدی کوهین، تحلیل‌گر و چهره‌‌ای که نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل خوانده می‌شود، قوت گرفت. توییتی منتسب به وی با این مضمون «به نظر می‌رسد هم اکنون جنگنده‌های شبح اف-۳۵ ناشناس در حال جولان دادن در آسمان تهران باشند»، که برخی از رسانه‌ها به آن استناد کرده‌اند، اکنون در صفحه توئیتر وی نیست.

وی در یکی از توییت‌های خود نوشته است: «جت‌‌های رادارگریز اف-۳۵ تمام وقت در حریم هوایی عراق و ایران گشت‌زنی می‌کنند و شما نمی‌دانید. این حقیقت است. وقتی ما سلاحی می‌خریم از آن استفاده می‌کنیم. سعودی‌ها شنیدید. هیچ راداری بر روی زمین قادر به شناسایی این هواپیما نیست.»

خبرگزاری تسنیم به نقل از یک مقام آگاه در نیروهای مسلح ایران با تکذیب احتمال پرواز این جنگنده‌ها در آسمان ایران و تهران نوشت که «ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است».

این خبرگزاری گمانه‌زنی‌ها در خصوص ارتباط به صدا درآمدن آژیر خطر با «احتمال حملات سایبری، احتمال حمله نظامی، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام و برخی نقاط تهران» و نیز ارتباط به صدا درآمدن آژیر در تهران با تغییر مسیر یک فروند هواپیمای مسافربری ترکیه را نیز رد کرده و نادرست می‌خواند.

روابط عمومی فرودگاه امام در اطلاعیه‌ای تصمیم خلبان هواپیمای ترکیش‌ایر به تغییر مسیر پرواز و فرود در فرودگاه باکو، پایتخت آذربایجان، به جای فرودگاه امام را «شرایط بد جوی» اعلام کرده است.

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران، به صدا در آمدن آژیر خطر در غرب تهران در نیمه شب جمعه ۱۰ بهمن (۲۹ ژانویه) را نتیجه اختلال در سیستم صوتی و هشدار یکی از مراکز مستقر در غرب تهران خوانده و تاکید کرده است که این مسئله هیچ جنبه امنیتی نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
2
...وقتی هواپیمای مسافربری را زد، چند روز انکار می کردید...
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
1
اگر موضوع ورود اف ۳۵ به آسمان ایران راست باشه، به دلیل تکذیب مسولین کشور، اعتماد مردم ایران به نیروهای مسلح و نظام از بین خواهد رفت. اگر مسولین حقیقت را به مردم بگویند ، اعتماد مردم ایران را خواهند داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
1
وقتی رادار هم نمی تواند ببیند از کجا مطمئن هستید که می گویید شایعه است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین