کد خبر: ۶۹۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
رییس پلیس فتای استان کرمان هشدار داد

کلاهبرداری با تبلیغ تورهای مسافرتی و تزریق واکسن کرونا

رییس پلیس فتای استان کرمان نسبت به تبلیغات پیش فروش تورهای مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی به هموطنان هشدار داد.
کلاهبرداری با تبلیغ تورهای مسافرتی و تزریق واکسن کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ"امین یادگارنژاد" اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارائه پیش فروش بلیط تورهای گردشگری ارزان قیمت به همراه تزریق واکسن کرونا به هنگام سفر درکانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و با این ترفند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد ثبت نام کنندگان در تورهای گردشگری را جلب کرده و از آنها می‌خواهند، پول بلیط سفارشی و یا هزینه‌ واکسن خود را واریز کنند و متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه خدماتی مربوط به تور مسافرتی یا واکسیناسیون دریافت نکرده، شخصی پاسخگو نبوده و یا بلیط تحویلی تور گردشگری به آنها تقلبی است.

یادگارنژاد درخصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات پیش فروش تورهای مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌ پیش فروش تورهای مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا را نخورند.

وی از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین