کد خبر: ۶۹۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

آمار کرونا در ایران، ۱۲ بهمن ۹۹/ شناسایی ۶۲۶۸ بیمار و ۷۰ فوتی جدید

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۹۵۹ نفر رسیده است.
آمار کرونا در ایران، ۱۲ بهمن ۹۹/ شناسایی ۶۲۶۸ بیمار و ۷۰ فوتی جدید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۶۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۹۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرستان‌های نارنجی در استان‌های شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

وضعیت کرونا در استان مازندران

لاری درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران گفت: اکنون ۱۸ شهرستان در کشور در وضعیت نارنجی بیماری قرار دارند که ۱۵ مورد از این شهرستان‌ها در استان مازندران قرار دارند.

وی ادامه داد: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری مثبت و موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در هفته دوم بهمن ماه در استان مازندران نسبت به هفته قبل، ولی نرخ بروز در شاخص‌های یاد شده در این استان به میزان قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری بوده و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های این استان ناپایدار، حساس و شکننده است. بنابراین هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت بیماری را در استان مازندران به مراتب سخت‌تر کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، استان مازندران از جمله استان‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور است و با توجه به ارتباطات اجتماعی گسترده در مناطق روستایی شمال کشور، لزوم پرهیز از هرگونه دید و بازدید و برپایی دورهمی‌های خانوادگی در مناطق روستایی استان بسیار اهمیت دارد.

تورهای بیماریابی در معابر شلوغ مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: حضور تورهای بیماریابی در معابر شلوغ و پر تردد استان مازندران و همچنین غربالگری، انجام گسترده تست‌های تشخیص سریع، مراقبت‌های منزل به منزل و محله به محله در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تلاش شبانه روزی همکاران ما در نظام سلامت استان مازندران، سازمان جمعیت هلال احمر و نیروی مقاومت بسیج در حال انجام است.

وی بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی بیشتر تیم‌های نظارتی و حمایتی در قالب طرح مذکور و همچنین همکاری جدی‌تر مردم استان مازندران در عمل به توصیه‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و خودداری از هرگونه انجام ملاقات‌های محلی در مناطق روستایی، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان مازندران باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین