کد خبر: ۶۹۳۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳

بورس چه زمانی به کارآیی می‌رسد؟

یک کارشناس اقتصادی با بیان این‌که اعتماد مردم به بورس از بین رفته است، گفت: وقتی بازاری به کارایی می‌رسد که سرمایه‌گذار خارجی وارد آن بازار شود اما بازار سرمایه به‌دلیل سایه تحریم‌ها بر اقتصاد ایران، کارا نیست و سرمایه‌گذار خارجی ندارد. همچنین، این‌که بورس در سال آینده رشد یا افت خواهد داشت به بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد.
بورس چه زمانی به کارآیی می‌رسد؟
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف دهقانی در نشست انجمن علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان با موضوع «تحلیل بنیادی و بررسی بازارهای مالی در سال ۱۴۰۰»، گفت: وقتی بازاری به کارایی می‌رسد که سرمایه‌گذار خارجی وارد آن بازار شود اما بازار سرمایه به دلیل سایه تحریم‌ها بر اقتصاد ایران، کارا نیست و سرمایه‌گذار خارجی ندارد. همچنین، این‌که بورس در سال آینده رشد یا افت خواهد داشت به بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد.

وی افزود: دولت، بودجه سال آینده را با این فرض بسته است که تحریمی وجود ندارد و بودجه‌ای انبساطی برای سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت. اگر مطابق با پیش‌بینی دولت در سال آینده روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت فروخته شود، این امر تورم‌زاست و در صورتی که فروش ۲ میلیون بشکه نفت محقق نشود، فاجعه بزرگی در اقتصاد کشور رخ می‌دهد.

طبق گفته دهقانی، اگر دلار به قیمت ۴۰ هزار تومان برسد، حتما در بازار بورس تاثیر صعودی خواهد داشت. دولت در سال‌جاری از بازار سرمایه تامین مالی کرده است اما در این زمینه مدیریت صورت نگرفته و اعتماد مردم نسبت به این بازار از بین رفته است.

وی ادامه داد: سخنرانی فردای جو بایدن درباره روابط بین‌المللی ایالات متحده آمریکا، حتما به بازارهای مالی ایران سینگال منتقل می‌کند که اگر به برجام برگردد، سیگنال کاهش و یا تثبیت قیمت دلار به بازار ارز می‌دهد.

دهقانی گفت: احتمال این‌که آمریکا به برجام بازگردد کم است و از آنجا که توافقی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، بنابراین سرنوشت دلار پس از این سخنرانی حتما افزایشی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
آفتاب این کارشناسان اقتصادی را خودت انتخاب میکنی یا خودشون میان میگن از ما مصاحبه کن!؟
آخه این ها چیه که اینها میگن!!! ؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین