کد خبر: ۶۹۳۳۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
صحبت درباره دستاوردهای انقلاب کار راحتی است

ربیعی: من کارگر کارخانه بودم که وزیر کار شدم

سخنگوی دولت گفت: تحولات گسترده‌ای در بخش زیرساخت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی رخ داده و امروز، سخن گفتن از دستاوردهای انقلاب کار راحتی است.
ربیعی: من کارگر کارخانه بودم که وزیر کار شدم
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی یکشنبه شب در برنامه «به وقت ایران» اظهار کرد: چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و بعد از چهل سالگی با توجه به تغییرات نسل، همچنان این رویداد جریان دارد و یکی از علل اصلی که امروز انقلاب جریان دارد، جمهوریتی است که ایجاد شد و صندوق های رأی از عوامل تعیین کننده در تصمیم گیری نسل های ما بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب ها ساخته نمی شوند بلکه انقلاب، یک فرایند اجتماعی است. انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و متأسفانه امروز پیرامون انقلاب نظریات چند وجهی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

سخنگوی دولت توضیح داد: نظریه پردازان بسیاری درباره انقلاب اسلامی صحبت کردند و قدرمسلم انقلاب یک پدیده اجتماعی بوده است. برخی شبکه های فارسی زبان در این باره دست به جعل تاریخ می زنند درحالی که انقلاب ما چندوجهی و البته ماهیت آن فرهنگی بود. موانع داریم و خیلی گله ها را شنیدم اما در مجموع به انتخابات مجلس نگاه کنید یک معلم از انتهای یک روستا به نمایندگی مجلس می رسد.

ربیعی عنوان کرد: شبکه های فارسی زبان با اسناد و اطلاعاتی که از صدا و سیما بردند این پرسش را مطرح می کنند که ماهیت انقلاب چه بود؟ ما می توانیم امروز از دستاوردهای انقلاب به راحتی حرف بزنیم و نگرانی همه انقلاب ها این است که به مناسبات گذشته برگردند. ما هم این دغدغه را داریم اما هیچ چیزی مانند تولید دانش نمی تواند دستاوردها را عمیق تر کند و در این بخش دستاوردها کم نبوده است. ما با انقلاب ملت و دولت را ساختیم و یک نظام موروثی را جابجا کردیم.

وی با بیان اینکه کاش کسی از داستان سه زن شاه فیلم بسازد، تاکید کرد: ما امروز جمهوریت داریم که از صندوق بیرون آمده و گرایش کلی جامعه از دل همین صندوق ها بیرون آمده است. ما در زیرساخت ها خوب کار کردیم من کارگر کارخانه بودم که وزیر کار شدم. ما پروژه های پرافتخاری را اجرا کردیم و پس از انقلاب به سمت عدالت رفتیم. ما شاید نتوانستیم زیرساخت ها را به معیشت وصل کنیم. جنگ برای خفه کردن انرژی انقلاب بود اما ما الگو شدیم و الگوی خودباوری که امام راحل دادند در منطقه منتشر شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نسل جدید که انقلاب را ندیده در این دامنه حرکت می کند که این برگرفته از معنویت انقلاب اسلامی ایران است.

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در نهضت صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و یارانشان را تحلیل می کنید و می بینید هر زمانی که یاران بیشترین همراهی می کردند موفقیت ها بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) را تحلیل و توصیف کردن جز غیرممکن انقلاب اسلامی است. در جهان شخصیتی چون امام راحل کمیاب است و بسیاری از انقلاب های اخیر، اسلامی بود و خلا رهبری که تئوری داشته باشد و قدرت اجرا و عمل داشته باشد در این انقلاب ها احساس می شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: امام راحل از همان روز اول حضور در ایران مدیریت خود را آغاز کرد و جلوی هرج و مرج های مرسوم انقلاب ها از این طریق گرفته شد.

فرهنگی ادامه داد: جنگ برای ما فرصتی شد و امام راحل پس از قطعنامه، بیانیه ای دادند و فرصت ها را برشمردند. اعتماد به نفس و ارزش ها در جنگ بازیابی شد و گامی رو به جلو برداشتیم و شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی، باکری، همت و... از جنگ آمدند. امروز اگر دشمن جرات تعرض ندارد به دلیل بنیه دفاعی است.

ربیعی با بیان اینکه از نظر تولید علم در بین ۱۵ کشور برتر دنیا هستیم گفت: پیش از انقلاب ۱۵۴ هزار دانشجو داشتیم امروز بیش از ۴ میلیون دانشجو داریم. پژوهش های ما در ۲۰ سال اخیر ۵۰ برابر شده است. زیر انبوه پژوهش های ما موتور حرکت جامعه است. ما باید دانش تولید کنیم به نظریات جدید برسیم تا تداوم داشته باشیم.

وی افزود: امروز ۵۰ پارک بزرگ فناوری داریم و در شاخص توسعه انسانی لب مرز کشورهای توسعه یافته هستیم. این در حالی است که تحریم و جنگ داشتیم و زنان ما به جایگاه های قابل توجهی پس از انقلاب رسیدند. تمرکز ما امروز بر ترک تحصیل است. در مهارت آموزی نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است. باید از کودکی و مدارس به مسئله مهارت آموزی توجه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
3
پس چرا این همه ... برای قشر کارگر ؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
2
تو کارگر نبودی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
1
تو اگر کارگر بودی چرا در مقابل دولت ومجلس و وزیر کار که تبعیض.....را در حق بازنشستگان کارگری در موضوع همسانسازی و حقو ق کارگران در مقایسه با دولتیان روا داشته ومیدارند ،سکوت کردی؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
آقای ربیعی شما حتی چند ماه هم در کارخانه کار نکردی تا درد و رنج کارگر با حق و حقوق کم رو درک کنی،دوران طلایی شما در وزارت کار مشخصا گویای همه چیز است!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین