کد خبر: ۶۹۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

پرمصرفان برق چه کسانی هستند؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: مشترکانی پرمصرف هستند که مصرف‌شان بیشتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل‌های دیگر بیشتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است.
پرمصرفان برق چه کسانی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا علیزاده اظهار کرد: از ابتدای آبان‌ماه امسال، طرح برق امید در استان زنجان همزمان با سراسر کشور اجرا شده و مشترکان برق با قرارگیری در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف از نتایج این طرح بهره‌مند شدند که یکی از آن‌ها تخفیف کامل هزینه برق مصرفی ویژه مشترکان کم‌مصرف است.

وی افزود: تداوم رویه مصرف مشترکان کم‌مصرف، تغییر الگوی مشترکان پرمصرف از طریق مدیریت بهینه مصرف می‌تواند علاوه ‌بر کمک به اقتصاد خانوار، نقش موثری در صرفه‌جویی مصرف انرژی کشور داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با حجم ۱۴ هزار و ۴۵۷ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۰ هزار و ۴۲۴ دستگاه پست برق با ظرفیت ۱۵۹۱ مگاولت آمپر به تعداد بیش از ۴۷۱ هزار مشترک در سراسر استان در حال فعالیت است که از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه میزان ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۲۲۸ مگاوات ساعت انرژی در استان مصرف شده که از این میزان ۵۱ درصد در بخش صنعت، ۲۰ درصد در بخش کشاورزی، ۱۹ درصد در بخش خانگی، ۴ درصد در بخش‌های عمومی و تجاری و ۲ درصد در بخش روشنایی توزیع شد.

علیزاده تصریح کرد: وزارت نیرو با طرح‌ریزی برنامه‌های مختلف در تلاش است تا گروه مشترکان خوش‌مصرف که کمتر از حداکثر الگوی مصرفی مشخص شده (کمتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل‌های دیگر کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه) استفاده می‌کنند، با کاهش مصرف خود به گروه مشترکان کم‌مصرف بپیوندند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: مشترکان پرمصرف که مصرف‌شان بیشتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در فصل تابستان و در فصل‌های دیگر بیشتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، می‌توانند تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ با استفاده از روش‌های مدیریت مصرف و به کارگیری تجهیزات با راندمان بالا و یا بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، مصرف خود را کاهش داده و به گروه‌های پایین‌تر ملحق شوند.

وی با اشاره به این‌که برای ارائه تسهیلات لازم برای استفاده از تجهیزات و نصب مولدهای خورشیدی، شرکت توزیع نیروی برق استان با نمایندگان برخی بانک‌ها جلسات متعددی برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: مشترکان پرمصرف می‌توانند با بهره‌گیری از این تسهیلات و خرید وسایل برقی با برچسب انرژی بالا و مولدهای خورشیدی از میزان مصرف خود بکاهند که در غیر این صورت بعد از زمان تعیین ‌شده، جریمه‌ای بابت پرمصرفی به این گروه تعلق خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین