کد خبر: ۶۹۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

معترضان برزیلی خواستار برکناری رئیس جمهور شدند

تداوم نارضایتی‌ها از عملکرد دولت برزیل در مهار همه‌گیری با سهل‌انگاری‌ها و مانع‌تراشی‌ در تامین واکسن، بار دیگر موج اعتراضات خیابانی و شبکه‌های اجتماعی را برای برکناری رئیس جمهوری این کشور به راه انداخت.
معترضان برزیلی خواستار برکناری رئیس جمهور شدند
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای جنبش مردمی معترض در بیش از ۵۰ شهر برزیل، بار دیگر در اعتراض به مدیریت غیرمسئولانه «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل در مقابله با همه گیری، به خیابان ها آمدند و خواستار برکناری وی شدند.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، معترضان در حرکت منظم خود نه تنها خواستار بازگشایی روند استیضاح و محاکمه سیاسی در برابر رهبر راستگرای افراطی برزیل شدند، بلکه با راه انداختن کارزار واکسیناسیون ملی علیه ویروس کرونا، به دفاع از خدمات بهداشتی، کمک های اضطراری و اقدامات مراقبتی شرکت ها و کارکنان برخاستند.

اعتراضات در صفوفی از خودرو، دوچرخه و دیگر وسایل حمل و نقل به دور از ازدحام و تجمع درهم تنیده، با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

به نوشته تارنمای خبری شبکه آنلاین برزیل، فشارهای مردمی برای برکناری مقام نظامی سابق که در هفته های اخیر گسترش یافته، یکشنبه با تقویت دور چهارم جنبش «بولسونارو را متوقف کنید» به شکل گسترده تری در شبکه های اجتماعی جریان پیدا کرد.

بیشترین مطالبه اعتراضات، به موضوع مقابله با ویروس کرونا مربوط می شود که بحران بهداشتی ایجاد شده در برزیل را به اقدامات دولت مرکزی این کشور نسبت می دهند که با خرید و توزیع داروهای غیراثربخش و به جهت درمان بیماری کووید ۱۹ باعث تشدید شیوع همه گیری و وخامت اوضاع رفاه عمومی و شهروندی شده است.

در ادامه مانع تراشی‌های دولت برزیل در تامین واکسن و تضمین برنامه‌های واکسیناسیون کووید-۱۹، بولسونارو اعلام کرد: برزیل نمی‌تواند وابسته به خرید واکسن باشد. اکثریت واکسن‌های موجود تنها شش ماه اعتبار دارند، ما باید برای جلوگیری از هزینه سنگین خرید، واکسن داخلی را تولید کنیم.

نارضایتی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهوری برزیل با توجه آمار بالای مبتلایان به کرونا در این کشور و ضعف مدیریت دولت، افزایش یافته و او این روزها با افزایش فشارهای داخلی روبرو شده که آینده سیاسی مبهمی را برایش رقم زده است.

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیترز، برزیل با ثبت بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر مرگ و میر ناشی از آن، پس از آمریکا و هند در جایگاه سومین کشور با بیشترین شمار مبتلایان به همه گیری ایستاده است. این در حالی است که «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری این کشور به عنوان یکی از سهل‌انگارترین رهبران جهان در مقابله با این بیماری شناخته می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین