کد خبر: ۶۹۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

بایدن میانمار را تهدید به تحریم کرد

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پس از وقوع کودتای نظامی در میانمار و دستگیری مقاما های ارشد دولت از جمله آنگ سان سوچی نخست وزیر این کشور، میانمار را تهدید به تحریم کرد.
بایدن میانمار را تهدید به تحریم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه جهانی باید به صورت متحد به ارتش میانمار فشار وارد کند تا سریعا قدرت را تحویل دهند.

به گزارش تارنمای کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خواستار فشار جامعه جهانی برای آزادی فعالان و مقامات بازداشتی، لغو محدودیت‌های ارتباطی و خودداری از خشونت علیه غیرنظامیان شد.

بایدن اضافه کرد که تسخیر قدرت توسط ارتش در میانمار، بازداشت سوچی و دیگر مقامات غیر نظامی و اعلام وضعیت اضطراری ملی یک حمله مستقیم به انتقال دموکراسی و حاکمیت قانون است.

همچنین در بیانیه منتشر شده توسط بایدن آمده است: ایالات متحده تحریم‌ها علیه میانمار را در دهه گذشته بر اساس روند رو به دموکراسی در این کشور لغو کرد. عقب گرد در این مسیر مستلزم بازبینی سریع تحریم‌ها و به دنبال آن اقدامات مقتضی می‌باشد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود در صورتی که ارتش میانمار در بازداشت رهبران این کشور تجدید نظر نکند و از این تصمیم باز نگردد، اقداماتی را علیه عاملان این بازداشت‌ها اتخاذ خواهد کرد.

ساکی در بیانیه خود گفت که آمریکا به حمایت از بنیان‌های دموکراسی در میانمار ادامه می‌دهد و از ارتش و همه گروه‌ها می‌خواهد که به قانون بازگردند و بازداشت شدگان امروز آزاد شوند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز خواهان آزادی فوری اعضای دولت میانمار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین