کد خبر: ۶۹۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
سودآوری بورس امسال سه برابر افزایش داشته است

اظهارات جدید وزیر اقتصاد درباره بورس

وزیرامور اقتصادی و دارایی گفت: سودآوری شرکت‌های بورسی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.
اظهارات جدید وزیر اقتصاد درباره بورس
آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران بعد از نشست بخش خصوصی و دولت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بسته بزرگ عرضه اولیه در بورس به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: این عرضه به صورت مشروط و وابسته به شرایط انجام می شود و در صورت نامساعد بودن اوضاع عرضه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برای هزاران میلیارد تومان تامین مالی امسال از بازار پول و سرمایه برنامه ریزی شده بود، تاکید کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۵۰۰ هزار به سرانجام رسید.

رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: پیش بینی شده تا سال آینده ۱.۴۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار پول و سرمایه و سرمایه گذاری خارجی تأمین مالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال آینده ایجاد شرکت‌های سهامی عام و صندوق‌های پروژه تأمین مالی از بورس را پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ سرعت و عمق بیشتری به بازار سرمایه خواهیم داد تا تحقق رقم های پیش بینی شده محتمل‌تر شود.

وزیر اقتصاد درباره کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری غیرمستقیم مردم در بورس هستیم زیرا التهابات فعلی بیشتر به دلیل سرمایه گذاری مستقیم مردم در بورس بوده است.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم عرضه اولیه‌های بسیاری داشته باشیم اما منتظر هستیم تا حواشی روانی بازار سرمایه حذف شود و این بازار به تعادل برسد.

وی افزود: تحلیل‌های کارشناسان بازار سرمایه نشان می دهد بازار سرمایه در حال عبور از این شرایط است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین