کد خبر: ۶۹۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰

سفیر میانمار در انگلیس احضار شد

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه «کیاو زوار مین» سفیر میانمار را در واکنش به کودتای نظامی و دستگیری رهبران این کشور احضار کرد.
سفیر میانمار در انگلیس احضار شد
آفتاب‌‌نیوز :

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با اعلام این خبر افزود که معاون وزیر خارجه در امور آسیا در جلسه با سفیر میانمار، بازداشت غیر نظامیان در این کشور را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.

«نایجل آدامز» عنوان کرد که آرای دمکراتیک مردم میانمار بایستی محترم شمرده و فعالیت مجلس ملی از سرگرفته شود. وی افزود که دولت انگلیس با بهره‌گیری از نفوذ دیپلماتیک و همکاری شرکای همسو از بازگشت مسالمت آمیز به دمکراسی در میانمار اطمینان حاصل می‌کند.

رسانه‌های بین‌المللی صبح روز دوشنبه از وقوع یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم میانمار خبر دادند، کودتایی که با واکنش سازمان ملل، رهبران کشورهای جهان و عمدتا مقام‌های بلندپایه غربی همراه بود و آنها ضمن محکوم کردن این کودتا خواستار آزادی رهبران بازداشت شده در این کشور شدند.

کشور میانمار سحرگاه امروز اول فوریه (به وقت محلی) شاهد یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) بود، حزبی که در انتخابات پارلمانی آبان ماه امسال برنده شد.

یک شبکه تلویزیونی نزدیک به ارتش میانمار اعلام کرد که ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یکسال در اختیار گرفته و "مین آنگ هلینگ" فرمانده کل ارتش را به عنوان رییس جمهوری انتخاب کرده است.

این تحولات با واکنش‌های بین‌المللی رو برو شد و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، ضمن محکومیت کودتای نظامی در میانمار خواستار آزادی فوری رهبران دولت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین