کد خبر: ۶۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

پایانی بر یک پرونده قتل پس از 17 سال

یک فقره پرونده قتل که سال 1382 اتفاق افتاده بود با وساطت مجموعه قضایی استان کرمانشاه و شهرستان سنقر و کلیایی منجر به سازش شد.
پایانی بر یک پرونده قتل پس از 17 سال
آفتاب‌‌نیوز :

17 سال پیش، جسد مرد و زنی در منزل مسکونی خود در شهر سنقر پیدا می شود که پزشکی قانونی علت تامه فوت را ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت بیان می کند. به دنبال این موضوع دو نفر دستگیر و به ارتکاب قتل به انگیزه سرقت اقرار می کنند و در نهایت پس از طی تشریفات قضایی و قانونی، حکم قصاص نفس قاتلین در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار می گیرد و قاتلین تاکنون در زندان به سر می بردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه، سرانجام در ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور و وساطت مسئولین قضایی از جمله دادستانی شهرستان سنقر و کلیایی، اولیاء دم حاضر به رضایت شدند و قاتلین بعد از 17 سال از زندان آزاد شدند.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این باره اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا از این خطاها که عواقب شوم و جبران ناپذیری به دنبال دارد، اتفاق نیفتد و جامعه را از عصبانیت هایی که در لحظه سبب ایجاد مشکلات فراوان می شود به سمت آرامش هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه منشا بسیاری از این دست اتفاقات امور کم اهمیت هستند که اگر فرد لحظه ای درنگ کند، هرگز به این سرنوشت شوم دچار نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری گفت: همین اتفاق سبب شده چندین خانواده رنجور و درمانده شوند و مشکلات عدیده بسیاری که ناشی از همین اتفاق بوده، رخ دهد که اندکی درنگ و تامل و خویشتن داری می توانست این مشکل را ممکن نسازد.

وی یادآور شد: خوشبختانه با گذشت اولیاء دم، این پرونده بعد از 17 سال منجر به سازش شد که جا دارد از مسئولین قضایی شهرستان سنقر و سایر افرادی که در این امر خیر دخالت داشته اند، قدردانی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین