کد خبر: ۶۹۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

درگذشت هال هالبروک، بازیگر سرشناس آمریکایی در سن ۹۵ سالگی

هال هالبروک، بازیگر آمریکایی فعال در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، در سن ۹۵ سالگی درگذشت.
درگذشت هال هالبروک، بازیگر سرشناس آمریکایی در سن ۹۵ سالگی
آفتاب‌‌نیوز :

 این بازیگر برنده جوایز امی و تونی، بیشتر برای بازی در نقش مارک تواین، رمان‌نویس معروف آمریکایی در یک نمایش تک نفری که چندین سال به روی صحنه می‌برد، شناخته شده است.

به گزارش ورایتی، هالبروک که خودش کارگردانی این نمایش تک نفری را با عنوان «مارک تواین امشب!» را بر عهده داشت، برای این نمایش در سال ۱۹۹۶ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر از جوایز تئاتر تونی شد.

او در سال ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ نیز با این نمایش به برادوی بازگشت و در مجموع در هشت سالن در سراسر کشور بیش از ۲۲۰۰ بار این نمایش را به روی صحنه برد. هالبروک از سال ۱۹۵۴ اجرای این نمایش را آغاز کرده بود.

او همچنین برای بازی در اقتباس تلویزیونی از این نمایش در سال ۱۹۶۷، نامزد کسب جایزه امی شد، جایزه‌ای که او بعدها برای چهار بار موفق به دریافت آن شد.

درگذشت هال هالبروک، بازیگر سرشناس آمریکایی در سن ۹۵ سالگی
هال هالبروک در نمایش «مارک تواین امشب!»

هال هالبروک، در سال ۲۰۰۸ نیز برای بازی در فیلم سینمایی «به سوی طبیعت وحشی» به کارگردانی شان پن، نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل شد. او در زمان کسب نامزدی اسکار نقش مکمل، ۸۲ سال داشت و کهنسال‌ترین بازیگری نام گرفت که در تاریخ جوایز سینمایی اسکار نامزد دریافت این جایزه شده است.

این هنرمند آمریکایی همچنین سابقه بازی در مینی سریال «لینکلن» در نقش آبراهام لینکلن را در کارنامه دارد که برای این نقش در سال ۱۹۶۷ برنده جایزه امی شد و در سال ۱۹۸۵ و در سریال «جنوب و شمال» شبکه «ABC» و در دنباله آن نیز، بازی در این نقش را تکرار کرد.

بازی در فیلم سینمایی «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ در نقش یک نماینده محافظه‌کار کنگره نیز از جمله نقش‌آفرینی‌های متعدد و متنوع او محسوب می‌شود. او همچنین در سال ۲۰۰۶ به عنوان بازیگر میهمان در سریال معروف «سوپرانوز» در نقش یک بیمار بازی کرد که در بیمارستان پند و اندرزهایی را به تونی سوپرانو می‌دهد.

هالبروک در چندین فیلم سینمایی و مستند نیز صداپیشگی کرد و حتی در سال ۱۹۸۹ برای روایت مستند «آلاسکا» برنده حایزه امی شد.

کتاب خاطرات هال هالبرک با عنوان «هارولد: پسری که مارک تواین شد» در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و در سال ۲۰۱۴ نیز او سوژه یک مستند با نام «هالبروک/تواین: اودیسه آمریکایی» به کارگردانی اسکارت تیمز شد که در جشنواره فیلم لس‌آنجلس روی پرده رفت که به ارائه تصویری از زندگی هنری او در «مارک تواین» نویسنده مشهور آمریکایی می‌پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین