کد خبر: ۶۹۳۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

چند وقت یک‌ بار چکاپ کنیم؟

فوق‌تخصص خون و سرطان گفت: افرادی که بیمار نیستند تا سن ۴۰ سالگی؛ هر ۵ سال یک‌بار و سپس هر ۲ سال (۴۰ تا ۵۰) سالگی انجام و بعد از ۵۰ سالگی نیز دوباره همان برنامه سالی یک‌بار پیاده می‌شود.
چند وقت یک‌ بار چکاپ کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسین عمارلو در رابطه با انجام دوره‌ای آزمایش خون (چکاپ)، اظهار کرد: انجام آزمایش خون دوره‌ای (چکاپ) برای هر فرد با توجه به سن، شرایط جسمانی و سابقه بیماری افراد، تنوع بسیار زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه افراد مسن و میان‌سال بهتر است در حدود هر شش ماه تا یکسال، یک‌بار اقدام به انجام آزمایشات دوره‌ای کنند، افزود: اگر آزمایشات انجام شده طبیعی بود، همین رویه «هر ۶ ماه تا یک سال یک‌بار» ادامه پیدا می‌کند ولی اگر غیرطبیعی بود، بسته به بیماری فرد، پزشک در فواصل کوتاه‌تری این کار را انجام می‌دهد.

این پزشک در رابطه با انجام آزمایش‌های دوره‌ای در جوانان، تصریح کرد: در خصوص انجام آزمایش‌های دوره‌ای در سنین پایین‌تر (جوانان) چنین توافقی وجود ندارد و بسته به اینکه فرد سالم است یا بیمار، پزشک از روی علائم و سابقه فرد تصمیم می‌گیرد.

فوق‌تخصص خون و سرطان در رابطه با پروتکل‌های آزمایش‌های خاص، ادامه داد: به طور مثال آزمایش قند خون که اولین‌بار در چهل سالگی باید گرفته شود و آزمایش چربی نیز در ۲۰ سالگی باید برای اولین‌بار آزمایش گرفته شود.

عمارلو با بیان اینکه در صوتی که اعداد آزمایش فرد غیرطبیعی بود نشان‌دهنده بیمار بودن او است که درمانش آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر اعداد آزمایش نرمال بود، هر ۵ سال تا ۴۰ سالگی و سپس هر ۲ سال ۴۰ تا ۵۰ سالگی انجام و بعد از ۵۰ سالگی نیز دوباره همان برنامه سالی یک‌بار پیاده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بنگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
زپول بود مرد را راستی
زدرویشی کجی آید و کاستی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین