کد خبر: ۶۹۳۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

بازتاب اعلام آزادی خدمه کشتی کره ای توسط ایران در رسانه های آسیا

رسانه های شرق آسیا از جمله کره جنوبی و چین خبر اجازه خروج از ایران خدمه کشتی توقیف شده کره ای از سوی تهران را پوشش دادند.
بازتاب اعلام آزادی خدمه کشتی کره ای توسط ایران در رسانه های آسیا
آفتاب‌‌نیوز :

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز سه شنبه در خبری فوری نوشت: ایران روز سه شنبه اعلام کرد به خدمه نفتکش کره جنوبی که ماه گذشته توقیف شد اجازه داده است از کشور خارج شوند.

این گزارش حاکی است ایران صدور مجوز آزادی این افراد را یک اقدام «بشردوستانه» پس از درخواست دولت کره جنوبی تعریف کرده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه اعلام کرد: به دنبال درخواست دولت کره جنوبی و مساعدت قوه قضائیه در چارچوب مقررات قضایی، خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف شده است، در یک حرکت انسان‌دوستانه توسط جمهوری اسلامی ایران اجازه خروج از کشور را دریافت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: بررسی قضایی پرونده تخلف کشتی و کاپیتان در چارچوب قوانین ادامه دارد.

وی از گفت وگوی تلفنی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با «چوی» قائم مقام وزارت خارجه کره خبر داد که طی آن موضوع آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در این کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته خطیب زاده، طرفین در خصوص سازوکارهای موثر جهت استفاده از این منابع رایزنی کردند و طرف کره‌ای بر اراده دولت این کشور و تلاش حداکثری برای رفع محدودیت از این منابع در اسرع وقت تاکید کرد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. این کشتی ۲۰ ملوان داشت.

همزمان تارنمای «هرالد کوریا» و «کی بی اس» کره جنوبی نیز این خبر را بازتاب داده اند.

در چین هم خبرگزاری شینهوا در خبری فوری اعلام کرد که جمهوری ایران مجوز آزادی خدمه نفتکش توقیف شده کره ای را در راستای «اقدامات بشردوستانه» صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
حالا چقدر گیرمون امد؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین