کد خبر: ۶۹۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

رویترز: آژانس در گزارشی نصب زنجیره دوم سانتریفیوژهای IR۲m در نطنز را تایید کرد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد گزارشی از آژانس بین المللی انرژی اتمی را رویت که در آن نصب زنجیره جدید سانتریفیوژها در تاسیاست نطنز تایید شده است.
رویترز: آژانس در گزارشی نصب زنجیره دوم سانتریفیوژهای IR۲m در نطنز را تایید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز مدعی شد گزارشی را که دیده بان هسته ای سازمان ملل به کشورهای عضو ارائه داده، رویت کرده و در آن آمده است که ایران غنی سازی اورانیوم را با زنجیره دوم سانتریفیوژهای پیش رفته IR-۲m در سایت نطنز آغاز کرده است.

رویتز ادامه داد که در این گزارش به تاریخ دوشنبه(روز گذشته)، آمده است که ایران پیش از این با یک زنجیره ۱۷۴ تایی از سانتریفیوژهای IR-۲m در نطنز غنی سازی می کرده است و در ماه دسامبر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داد که برنامه دارد سه زنجیره از سانتریفیوژهای IR۲m را در آن جا نصب کند که یکی از آن ها نصب و فعال بود.

این خبرگزاری بخش دیگری از این گزارش محرمانه را منتشر کرده و نوشت: آژانس همچنین راستی آزمایی کرده است که نصب زنجیره دوم از سه زنجیره IR-۲m پیش تر اشاره شده در شرف تکمیل است و نصب زنجیره سوم آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی نماینده دائمی کشورمان در سازمان های بین المللی در وین امروز در صفحه توییترش نوشت: به لطف دانشمندان هسته ای سخت کوش‌مان دو زنجیره ۳۴۸تایی از سانتریفیوژهای IR۲m با ظرفیتی تقریبا ۴ برابر (سانتریفیوژهای) IR۱ اکنون با گاز UF۶(اورانیوم هگزافلورید) با موفقیت در نطنز فعالیت می‌کنند. نصب ۲ زنجیره از سانتریفیوژهای IR۶ نیز در در فردو آغاز شده است. موارد بیشتری به زودی در کار خواهد بود.

غرب آبادی در ادامه نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز قادر به راستی آزمایی است و این پیش برد همان طور که برنامه ریزی شده بود، به اطلاع آن رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین