کد خبر: ۶۹۳۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

دولت بایدن هم نسبت به اقدام ترکیه برای خرید سامانه‌ اس-۴۰۰ ابراز نگرانی کرد

کاخ سفید اعلام کرد، مشاور امنیت ملی آمریکا در تماسی تلفنی با مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که اقدام آنکارا برای خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه اثربخشی ناتو را متزلزل می‌کند.
دولت بایدن هم نسبت به اقدام ترکیه برای خرید سامانه‌ اس-۴۰۰ ابراز نگرانی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: "جیک سالیوان"، مشاور امنیت ملی آمریکا در این تماس تلفنی با "ابراهیم کالین"، مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه تمایل دولت واشنگتن برای تقویت امنیت ترانس آتلانتیک از طریق ناتو را مطرح کرده و ابراز نگرانی کرد که اقدام ترکیه برای خریداری سامانه‌های دفاع موشکی سطح به هوا اس-۴۰۰ روسیه، اثربخشی و همبستگی ائتلاف ناتو را متزلزل کند.

آمریکا، ترکیه را به خاطر خریداری سامانه اس-۴۰۰ روسیه از خرید نسل پنجم جنگنده‌های اف-۳۵ محروم کرده و تحت قانون "مبارزه با دشمنان آمریکا از طریق تحریم" تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کرده است. این محدودیت‌ها چهار شرکت وابسته به صنایع دفاع ترکیه به ریاست "اسماعیل دمیر" را هدف گرفته است.

"آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر متعهد شده تا تاثیر تحریم‌های موجود را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا باید اقدامات بیشتری صورت گیرد یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین